lørdag 16. mars 2013

Tapetsering og snøkaos

Det var den fredagen våren definitivt ble satt på vent............

 Snøen begynte så pent og forsiktig.........men i løpet av et par timer var det fullt kaos på veiene.

Det var tapetsering hos min datter og tilkommende som var på planen, turen dit tok nesten 1 time, mot 15 minutter til vanlig..............


 I en leilighet fra 1965 er det mye å ta fatt på, nå er det gangen som står for tur.

Gulvet er gjort klart med kosgrå keramiske fliser, det var mange lag med belegg og teppe som måtte fjernes...  Nå klargjøres veggene til tapetsering.....


 Det måles, klippes og smøres lim på. Alt dette gjøres på et supert engangsbord i kartong kjøpt hos Biltema for ca.100,- ! Kjempegreit, (jeg har prøvd dette før), det kan brukes flere ganger også!


Se så fint det blir! Jeg var superfornøyd da hun valgte den fine "gjenbrukspanel-tapeten", den har jeg lyst på selv! Da var det ekstra gøy å holde på med. Den var god å jobbe med, og helt super på et ikke helt jevnt underlag, mønsteret og strukturen i dette gjør at ujevnheter blir helt borte! Genial tapet!


Et ikke helt godt nærbilde, kommer med flere bilder når hele rommet er ferdig, tror det blir kjempefint!




På ettermiddagen i går regnet det hos oss, en kort og forbigående pause i "den nye vinteren".
 Disse to irisene fant jeg i hagen i dag tidlig, håper resten av denne familien har vett til å vente en ukes tid, da må det vel være over....

God helg til deg, nå kan vi kose oss inne med god samvittighet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar