tirsdag 3. juli 2018

Lykkefunn og evig sommer.

Sånn føles det nesten,
at sommeren varer evig, i år...
Jeg har aldri opplevd mai på denne måten før,
greit å få konstatert via statistikkene
at det stemte.
Da vi hadde hatt finvær i fire dager
og Kristi himmelfartsdag kom med regn og vind
tenkte jeg at det var det,
men finværet bare fortsatte....

Og juni kom med litt normal variasjon,
oj som jeg fikk jobba,
men vips,
 så var sommerværet tilbake.
Bading og soling
og vanning, vanning, vanning..... 

Jeg har vært så spent på hvordan det ville gå
 med mine Lykkefunnroser i år,
vil de trives og vokse?


De har kommet et godt stykke opp på portalen
på den ene sida.


De er fantastisk frodige og fine, 
gleder meg til de kommer helt opp.



I fjor hadde de sin første blomstring,
de førtse blomstene sprang ut 
da lille Benjamin ble født 25. juni,
nå er han fylt et år.



Jeg synes de er så vakre med sine svakt rosa farger
og et lite gulskjær,
også den duften!



De holder litt mer igjen på den andre sida av porten,
de får mer vind der,
men de har også konkurrenter.
Det er et eksperiment, 
vet ikke helt hvor lurt det er...
Jeg har planta både en blåregn og en annen rose
 rett ved siden av lykkefunn,
vi får se hvem som vinner.



Synd at de ikke remonterer.


Gleder meg allerede til å se hvor mye mer blomster vi får her neste år.


Og for en glede å få dette bladet i postkassa,
og få æren av å være på fremsida!

Vi hadde en koselig dag her sist sommer,
da dyktige Liv Sandvik Jakobsen 
kjent fra bloggen Livslyst, kofteboken 1 og 2,
og en ivrig bidragsyter til Lev Landlig
var på besøk.
Og det attpåtil ble en skikkelig sommerdag,
det var jo ikke så mange av de i fjor.

Det ble det en lang bloggpause,
fra islykter til tropevarme,
men nå er jeg i gang igjen.

Da ønsker jeg deg som måtte finne frem til meg
en riktig fin sommerdag!
Klem fra Signe.



1 kommentar:

  1. These flowers are so incredibly beautiful! I love the quality of these pictures, What type of camera do you use? Thanks for the share, hope you have a fantastic weekend. Keep up the posts, love this.
    World of Animals

    SvarSlett