torsdag 21. mars 2013

Amaryllis igjen!

OK, nå har jeg beviset - jula varer helt til påske!

Hadde et innlegg tidligere i vinter  om alle "bonusblomstene" jeg fikk på amaryllisene dette året, her er da enda et amaryllisinnlegg!


 Tja, er det noe spesielt med denne da, er ikke det bare en vanlig løk i en potte?
Nei, dette er bilde av "et kupp".


 
 Her vises det hva "kuppet" er, en løk med fire knopper!!!! Også kostet den bare 20 kr.
 Det var ikke mulig å la den bli igjen........Og ikke visste jeg hvilken farge den skulle få heller....

Men, jeg burde skjønt det, to av knoppene vokser skjevt ut av løken - et dårlig tegn!
( Kjøp heller aldri Amaryllis med små røde flekker på stilken, det betyr sykdom, blir ikke noe bra resultat, de vil ofte visne før de springer ut!)

"Tragisk", den første stilken bare visna plutselig, litt seinere visna jammen de to små knoppene også. Men, jeg hadde en stilk  igjen, og den vokste, og den vokste, og ble kjempelang.Jeg klippet den derfor av og satte den i vann, akkurat da den begynte å springe ut.

 
 Og se, den var hvit og vakker og fylt! Og den ene stilken hadde jammen seks knopper!





Riktig en nytelse for øyet!

Jeg nyter synet av denne generøse blomsten, og tenker at denne løken må jeg ta godt vare på og se hva det kan bli av den til høsten!
Så nå er vi vel ferdige med jula...........

Riktig god påske!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar