lørdag 2. mars 2013

Ganske mye vår......

Nå har vi kommet til mars, herlig å snu om på kalenderen og finne det inspirerende bildet!

Herlig vårvær første dag i mars, lykkelig den som kunne være ute i mildt og nesten vindstille vær!


Det var tid for litt hagearbeid, må prøve å holde litt igjen, jeg vet at det enda kan bli kalde dager og netter.


Men jeg måtte plante påskeliljer i pottene på veggen, vet det er tidlig, men de pleier å klare det, putta litt
bergflette innimellom blomstene for å lune litt og ta av for kalde vinder.


De første snøklokkene er nå snart avblomstra, men så har de klart tre snøfall også, mens på mindre beskytta steder i hagen har de bare så vidt tittet frem enda. Fint at de kommer frem sånn litt etter litt, så varer de enda lengre.

Frittelaria meleagris, også kalt vibeegg eller rutelilje, grasiøse og spennende blomster, kjøpt ferdig i potter.


Løken skal nesten ligge oppå jorda, en vanlig feil er å plante de for dypt, da kommer de ikke.......
Her har jeg bare satt pottene oppi en kasse med håndtak så den skal være lett å flytte, er litt usikker på hvor mye kulde de tåler. Foreløpig ser vi bare en blomst, men det er mange knopper som skal komme.....

Så var det bare å sette seg ned i solkroken og nyte sola og det som var gjort.............
Det var til og med så godt der at jeg kunne sitte og rive filler til veven, det er et bombesikkert vårtegn for meg, herlige fridag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar