torsdag 8. mars 2018

Islykter.

Det er ikke hver vinter vi har kuldegrader dag etter dag.
Her er noe fornuftig
det går an å bruke kulda til,
som for eksempel 
å lage islykter.

 Her har jeg brukt en puddingform,
men det er mye som kan brukes.
En stor form ytterst, og en mindre inni,
med plass til vann i mellom,
som en stor og en liten bøtte for eksempel.

 Jeg synes det er så dekorativt 
med noen blomster
som fryser fast ,
de kan godt være litt halvvisne,
de fryser jo uansett.

 Her har jeg brukt 
stemorsblomster og primula.

 Lyktene kan godt være klare uten noe inni, 
men det er så moro å se hvordan det blir når en putter noe inni.

 Dette er en variant
med små og store påskeliljer i.

 I år gikk det kjemperaskt å lage (fryse ) de,
jeg setter de ut utenfor,
den store utfordringen har vært
å finne en dag uten snøvær 
til å hvelve de og tenne lys.


 Det må også helst være litt vindstille,
puh, 
mye som skal klaffe her!

Men moro er de å lage,
og dekorative er de
med lys i.
Så finn frem bøtter og spann
og frys i vei,
snart kommer mildværet!


Da vil jeg bare gratulere jenter
i alle aldre med 8. mars,
stå på!

Klem fra Signe.

4 kommentarer: