fredag 6. september 2013

Tid for pledd..........

Sommeren har jo holdt seg utrolig godt i år, men det blir jo tidligere kveld nå........
Har et påbegynt pledd det har vært altfor varmt til å strikke på i sommer......
Men nå er det fint å sitte litt med i kveldinga...........

 Jeg strikker det i riller på diagonalen, begynner i det ene hjørnet med tre masker, øker så 1 maske for hver omgang, det vokser raskt.
Nå er  jeg nesten på midten, da er det ganske stort og tungt, og varmer godt, nesten som når det er ferdig...........
Jeg strikker de fem første maskene på hver pinne før jeg øker, da blir det en fin kant......
Det geniale med dette er at det bare er å begynne å felle tilsvarende når jeg synes det er stort nok!
Dette er også en fin måte å strikke babytepper på!

 Deilig så lenge det går an å sitte i kroken  ved "tronstolen", det er ikke så lenge det går an nå, sola går litt for tidlig ned...........
Men dronningene holder ut enda, selv om kulekrysantemumen varsler høst.........

Jeg strikker med to tråder av et entrådet ullgarn, kjøpt fra Island i sin tid........ Fant i fjor en sekk på loftet fra den gangen jeg vevde tynne sjal av dette, mange fine farger........

Jeg har vært i Danmark og supplert med lignede garn, det er en fantastisk gammel fabrikk i Skive som heter Henriksens uldspinneri, de har et fabrikkutsalg som er vel verd et besøk...........
Jeg kommer muligens innom der i høstferien.........

Ved å strikke to tråder sammen kan jeg lage så mange forskjellige fargekombinasjoner, det er kjempegøy............ 

 
Lykta står klar til å tennes mot kveld, det er jo veldig koselig det også da...........
Ønsker deg en riktig god helg!

4 kommentarer:

  1. Your knitting is so beautiful, I love garter stitch. Your yarn is gorgeous. Ann

    SvarSlett
  2. Koselig med et godt pledd som varmer.Nå kan jeg snart finne frem ullpledet som jeg vevde den gang jeg gikk på vevlinja i Valle:)
    Herlig repotasje fra hagen din:) Har også spart på repotasjen med deg å dine herlige engler.God Helg!

    SvarSlett