fredag 20. september 2013

Fint til de små.........

Fant denne fine gamle grøtskåla samtidig med den røde trillebåra, tenker at de kommer fra det samme hjemmet.............
Det var flere fine barnesaker fra samme tidsepoke i bruktbutikken samtidig, de gav mange tanker og fikk meg til å ta frem mange gode barndomsminner.........

 
 Fikk lyst til å vise denne i dag for å feire at vi har fått et nytt lite vidunder i familien!
I går ble jeg grandtante til en nydelig liten gutt, en av mine flotte nieser fikk sitt første barn!
Stor stas!

 En sånn fin skål med en enkel hane i bunnen kan gjøre underverk når en lite tass skal spise!
Jeg synes den er så enkel og fin og veldig sjarmerende!

 Fant også frem min gamle middagstallerken som jeg spiste av hver dag i barndommen!

Jeg var veldig glad i denne, det er utallige porsjoner med mat som har passert her, og mange er de middagene med seibiff med brun saus som jeg har spist for villkatten bak steingjerdet.......
Det var et sikkert triks som mamma benytta seg av når det var noe jeg ikke likte så veldig godt, jeg fikk alltid så vondt av den stakkars villkatten bak steingjerdet,  og spiste villig vekk!

(Jeg har siden nesten alltid hatt katt, og veldig ofte også en villkatt i pensjon!)

Fant straks frem litt egnet stoff til å sy noen små plagg av, veldig gøy!
 
Så er det helg igjen, jeg håper din blir av det gode slaget!

2 kommentarer:

  1. Søte tallerkener ;-) De vekker gode minner fra barndommen. Og du...gratulerer så mye som grandtante! Så gøy! Grattis!

    Ønsker deg en herlig høstkveld og en riktig god helg!

    SvarSlett
  2. Takk, det er kjempegøy! Familien vår er stor, og vi har plass til mange flere! Tror sånne små ting som de gamle tallerkenene er viktige i hverdagen!

    SvarSlett