torsdag 26. september 2013

Gratis smågodt.........

Litt smågodt til fuglene blir tatt vel i mot nå som det er blitt litt mere høst i lufta.........
(Bare 6 grader her i dag morges)........

 Jeg har ikke begynt å legge ut mat til de enda, det er jo fremdeles mye å finne, men de avblomstra solsikkehodene er populære.......

 De er dessuten ganske så dekorative synes jeg..........

 Det fugleopphenget som lykta henger i, er jeg riktig fornøyd med, det er småfuglene også.
De bruker det som mellomstasjon for å se om kysten er klar......
Fant det i et gartneri i Danmark for en stund siden, har seinere sett det i handelen her også........

 Solsikka hadde ikke ligget der lenge før vi hadde den første gjesten på plass.......
(Bildet er tatt gjennom kjøkkenvinduet, derfor uklart og med gjenskinn).......

 Utrolig fine disse små skapningene, nydelige farger og mønstre, koselig å se på gjennom kjøkkenvinduet.....

Sånn så det ut kort tid etter, de rensker opp pent og systematisk...............

Det høstes i hagen, men det går saktere enn vanlig i dette fine været, som det ser ut til at vi skal beholde enda en tid fremover, deilig det for de av oss som får høstferie........

Håper du har fine høstdager, med eller uten ferie..............

2 kommentarer:

  1. Ja, det skal bli deilig med høstferie. Katteskiltet er kjøpt i skippergata. Ned mot Markens. Husker ikke hva butikken heter, men det var malebutikk der før. Så koselig med småfugler i hagen. Kos deg i ferien. D

    SvarSlett
    Svar
    1. Å ja, der har de mye fint! Dette må jeg ønske meg til jul, herlig ferie til deg også!

      Slett