tirsdag 27. august 2013

Sensommerstemning...........

Vi har hatt en fantastisk august her nede, fortsatt deilig sommervær............
Men vi merker at det nærmer seg høsten, dagen er blitt merkbart kortere...........
Fortsatt dukker det stadig opp nye vekster å glede seg over i naturen og i hagen......

 Rognebæra står så røde og fine nå, det er mange av dem i år, vil ikke tenke på hva det kan bety......
Jeg konsentrerer meg heller om hvor fine og dekorative de er, denne fine kurven ble også med meg hjem fra Danmark, ser den for meg full av epler eller pærer.........
Vi får mange i år, kan snart begynne å høste.......

 Vi har også masse fin humle, den er full av kongler i år, fantastisk flott å bruke til å dekorere med......

 Rognebær og tente lys i bryggestua, koselig og litt sensommerstemning......

 Lysa kan tennes litt tidligere for hver uke, men det er jo så koselig........

 Rognebær, humle og insektsbilde gir en fin stemning sammen med stråhatten, fint til den gamle veggen av gjenbruksplanker vi har i bryggestua.......

 Humle er lett å lage kranser av, de er bare å tvinne rundt seg selv, de festes også ved å stikke endene sånn litt innimellom, superenkelt og dekorativt!

 Jeg har hengt en krans på innsida av døra, da har jeg glede av den både når jeg sitter ute og når jeg går inn i bryggestua og lukker døra.........
En solsikke står i en potte og minner meg på at sommeren slett ikke er over enda........

 Se så fint de danderer seg selv, denne skal få henge og tørke, bladene faller av, men konglene består.........

Døra står enda på gløtt ut til sensommeren.............
Denne årstida er litt vemodig synes jeg, men vi har jo enda mye godt i vente, og vi får nyte denne fine tida så godt vi kan.......

Fin sensommerdager til deg!

1 kommentar:

  1. Ja det går mot høst men den kan være veldig fin den ;) Vi plantet Humle i år, men er ingen kongler på den. Mulig den er av feil kjønn- har hørt det er han og hun kjønn :) eller at det tar sin tid. Veldig dekorativt i hvert fall med den kransen ! Rognebær er pent da :)

    Takk for koselig hilsen inne hos meg og ønsker deg en herlig dag ;)

    Klem Monica

    SvarSlett