tirsdag 6. august 2013

De siste solsrålene...........

Jeg har fått en ny yndlingsplass til å nyte de siste solstrålene............


 Har lenge hatt lyst på en sånn hvit gyngestol i kunstrotting.........
Da de hadde den på salg tenkte jeg at det var tegnet...............
Vi fikk tak i den siste de hadde i butikken.......

 De aller siste solstrålene når meg bare til brystet, så det er ofte behov for et lite teppe eller pledd......
Stolen er utrolig god å sitte i, tidligere var spisegruppa plassert her, da krøp jeg opp i det ene hjørnet av benken.....
Da vi bygde bryggestua måtte vi ominnrede på uteplassen, da meldte behovet for en godstol seg raskt........
 Dronning Ingrid må til, synes den sart rosa fargen er så fin til den rødfargen på bua som kalles engelsk rød..........


 Hvite margeritter hører også til her nede ved brygga, og den koselige lykta har jeg kjøpt i år på Kremmerhuset......
Det er forresten den eneste nye tingen jeg har kjøpt til bryggestua..........  (Også kanskje en lyslenke...)


Da vi hadde marked på Tromøya måtte jeg en tur innom Krøgenestunet plantesenter, har nevnt det før, sier det igjen: Det er fullt av fristelser der! Planter og all slags fint tilbehør, også alle de fine gamle skattene........
Her kjøpte jeg denne "plantebalkongen" som jeg tenkte ville passe her ved den nye stolen.........
Den er i grønnmalt metall, ruster sikkert veldig, har da gjort det sånn at den bare kan hektes av og tas inn om vinteren..........    alt ruster noe voldsomt her så nærme sjøen.........


Jeg er veldig godt fornøyd med min nye sitteplass, gubben døpte stolen straks for "tronstolen"...........
hva han nå måtte mene med det..........

Håper du også koser deg med det vi har igjen av sommeren........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar