tirsdag 13. august 2013

Til neste år........

Til neste år vil jeg ha enda flere markjordbær!
De er jo både dekorative og veldig gode, herlig å kunne plukke og få en liten smak både hist og her i hagen.......

 Nå er jo både jordbæra og sommeren på hell, men avleggerne er det full fres i.......

 Jeg har masse markjordbær i et høyt bed, de sender nå avleggerne sine ned over kanten......


 Da kan jeg på enkleste måte lage mange nye planter som det er lett å plante ut siden, jeg setter bare en balje med jord under dem og legger hele haugen oppå.
Så finner de selv frem og slår seg til.......
Superenkelt og genialt, synes nå jeg.........

Enn så lenge kan vi kose oss med et og annet deilig bær fra en avlegger jeg tok i fjor fra sånn ampeljordbær........
De smaker like godt som de ser ut.........

Det er enda mye å kose seg med ute når været slår til......

Fortsatt fin augustuke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar