søndag 28. juli 2013

Sommergleder........

Denne sommeren står sommergledene i kø.................
Noen av dem er å komme hjem og se at det er enda flere blomster som har sprunget ut.......

 Nede på brygga har jeg sådd ringblomst i en sinkbalje, nå står de i full blomst og lyser.........

 Knall gule og oransje, fylte og enkle, herlige uhøytidelige og hverdagslige, og veldig sommerlige....
Jeg må ha ringblomster hvert år, vi hadde alltid et helt bed med det hjemme.........
 

 Flotte å plukke inn i buketter, fint sammen med andre "tamme" og ville sommerblomster.....
En gammel melkemugge kjøpt på loppis er fin å ha dem i.......

 De siste prestekragene, kornblomster, blåklokker og litt annet vilt....... passer fint sammen.......

 Også en enslig forsinket hvit revebjelle stod igjen, og noen "bonuskornblomster" som hadde sådd seg fra i fjor, sånt kan vi li.......

Denne gule villblomsten tenker jeg på som ringblomstens ville lillesøster........

Og i morgen er det sikkert enda noe nytt å glede seg over, rett på utsida av stuedøra..........

Fortsatt fin søndag!

1 kommentar:

  1. Så herlige blomsterbilder. Skulle likt å vært på det markedet. Neste år kommer jeg. Jeg har håpet på regn i dag. Det er så tørt her på øya, men det ble bare en liten byge. Nå er sola fremme igjen. For en flott sommer det er i år. Synd det bare er to uker igjen av ferien. Kos deg videre. D

    SvarSlett