onsdag 31. juli 2013

Nye herligheter i hagen........

Det er så gøy med hagen, det viser seg nye skjønnheter nesten hver dag..........

 Det begynner å bli frodig i bedet foran kjøkkendøra........

 Nå er det de vakre og grasiøse erteblomstene som kommer for fullt......
Sådde fargeblanding i vår, gøy å se hva det blir......

 De kommer i de lekreste farger og blander seg uhemmet, dufter deilig......

 Har en stor staudeerteblomst like ved, fint når de blander seg.....

 Den har bare denne ene fargen, men den er flott og veldig villig, blomstrer mye og lenge og kommer igjen år etter år....
Det eneste er at den er uten duft.........

Flotte å plukke inn i buketter, deilig å kunne fråtse i blomster fra egen hage........

Fortsatt god sommer selv om juli nå synger på siste verset, den har jo ellers vært av de sjeldne her hos oss...........

6 kommentarer:

  1. Så flott blomstring du har på erteblomstene. Virkelig vakre er de. :) Her har jeg også mange erteblomster, de står i knopp nå, så er ikke lenge før det kommer blomster.

    SvarSlett
  2. Det er virkelig ingen sommerblomst som slår erteblomsten. Den beskjedne elegansen, duften og fargene! Den er en MÅ ha her også, og alltid sammen med kornblomsten. Hvorfor vet jeg ikke riktig - tror somrene i bestefars hage har satt sine spor *S*
    Jeg har staudevarianten også, og ja, den er robust og fin, blomstrer lenge. Her ble den faktisk så robust at den tok knekken på to roser. Ikke erteblomstens feil, men garnteren som ikke hade vært forutseende nok....
    En god siste julidag til deg også - Liv

    SvarSlett
  3. Så vakkert det er i hagen din, erteblomster er så romantiske. Og de dufter himmelsk.
    Tror jeg må skaffe meg staudevarianten, den var flott.

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  4. Så deilig det blomstrer i hagen din, og jeg kan nesten kjenne duften helt hit. Du har en veldig koselig blogg, og jeg gleder meg til å se mere her inne etterhvert.
    Ha en riktig fin fin dag!
    Titti-klem

    SvarSlett
  5. Erteblomster er noe av det vakreste som finnes.

    SvarSlett
  6. Erteblomster er lekre! Mange gode minner, fantes alltid til bursdagen i barndomsheimen :-)

    SvarSlett