mandag 27. mai 2013

Sommer!

Deilig smak av sommer i helga, planting på lørdag og nyting på søndag!

 Nederst på brygga er det hvite margeritter som gjelder, det planter jeg hvert år.......

 Det kom en deilig bris inn sundet, det var bare godt, det var jo varmere i lufta enn vi er vant med, deilig.............
Mot kvelden la vinden seg helt, det ble to fantastiske kvelder, der en kunne sitte ute med lite tøy på lenge.......

 Oppe i skråningen bak bua står villtulipanene og blomstrer i fleng, neste helg er de nok borte......

 På sitteplassen bak bua planter jeg en sinkbalje full med mye sterkere farger, rosa margeritter, orange og fiolette spanske margeritter, og litt stemorsblomster for å fylle ut så lenge, det blir jo veldig frodig og fint når plantene får vokst seg litt til.....

 Deilig å mikse farger!

 Det har jeg gjort i krukka på bordet ved inngangspartiet også, i en litt sartere variant, synes fargene er så fine til det grå.............

 
Jeg har snakket om stemorsblomster før, men gjør det gjerne igjen, mange av dem har jo et fantastisk fint fargespill, nydelige fargesammensetninger.....
 
Nå ble det visst et blomsterinnlegg igjen, har holdt meg gjennom to innlegg!
Ha en fortsatt fin mandag!
 

4 kommentarer:

  1. Nydelige blomsterbilder og flott ny plen.Herlige bilder fra bukta:)
    Nydelige fargespill på plantene dine.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Kjempe fine bilder, skikkelig sommer-stemning.
    Koselig med masse blomster. Jeg har også plantet blomster i helgen, så nå kan finværet og sommeren bare komme:)
    Fortsatt fin mandagskveld til deg.

    SvarSlett
  3. Vi hadde også en nydelig helg, men i dag er det regn og surt - igjen.....
    Du har så fargerike og flotte blomster! Jeg skulle ønske jeg var begavet med et gartnergen som varte lenger enn februar - mai *S*
    Her er det mye knott og klegg, og min sans for å luke med slike plageånder er begrenset, noe hagen bærer preg av :-) Nyte synet av andres blomstervell er jeg derimot god på!
    Noe får man jo gratis - som en tur i aftenrødmen med blomstertung hegg langs veien - Liv

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelige kommentarer!

    SvarSlett