tirsdag 31. januar 2017

Farvel til Januar.

Så sier vi farvel til
tidenes mildeste Januar
her på våre kanter.
Ikke et snøfnugg og mye sol,
da er det lett å la seg lure,
flere dager var det rent 
vårlig ute.
Jeg må stadig minne meg på at vinteren  enda ikke er over.....

 Litt småpjuskete vinterpynt,
svarttrosten setter stor pris på de gamle eplene,
(den griser i grunnen veldig....)

 Mer godt til småfuglene,
den slyngplanten,
(husker ikke hva den heter),
håper jeg overlever vinteren.

 Det er bare fantastisk
at disse sviblene som jeg planta ute i november
fremdeles står så fint,
det sier sitt om denne vinteren så langt.

 Dette bildet tok jeg 13. januar,
de tre første erantisene har dukket frem.

Dette bildet tok jeg i dag,
nå har de blitt mange.
Bak kan vi såvidt skimte irisene,
de er nok snart i blomst.

Dette bildet tok jeg også 13.Januar,
Så tidlig har snøklokkene aldri vært før.


 De står fremdeles fint.
Hvis vi får ordentlig vinter nå
blir det litt trist til våren,
da er det nok ikke noe igjen av disse,
det ser ut som de rekker å bli avblomstret.

 Mye brunt og grått,
men som jeg gleder meg til det begynner å blomstre her,
det er mye fint 
som gjemmer seg bak alt det brune.

 Se min nye fine "pagode" som jeg fikk til jul!
Ikke så mye fugleliv her nå om dagen,
jeg må ha fått konkurranse i nabolaget.
Tomme potter som skal fylles med herligheter,
om ikke så altfor lenge.

 Etter bare noen dager inne
så forsytiaen sånn ut,
helt utsprunget.

 Det gir en herlig vårfølelse å kunne plukke inn fra hagen.


 Deilig når sola skinner inn,
på små museører på bjerkekvistene,
og på andre herligheter
som minner oss på
at våren kommer.

Ønsker deg en fin start på Februar!

Klem fra Signe.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar