torsdag 2. februar 2017

Spennende tider.

Jeg har vært så spent,
jeg har jo visst lenge at det skulle komme
 et nytt lite barn til verden hos oss.

Jeg har vært så spent
på om det ble ei jente til
eller om det ble en gutt.
Nå vet vi det,
ved St. Hans-tider blir Linnea storesøster,
hun skal få en lillebror!
Stor stas!
Endelig kunne jeg begynne å strikke,
har gått og venta,
(er det ikke det en bestemor tenker på da, å få begynt på strikkinga?)

 Jeg må alltid strikke en liten jakke
når det skal komme 
et nytt lite barn i familien,
vi er inne i et "stim",
vi rekker tre nye babyer i år!

Det store juleselskapet vokser for hvert år.


 Siden gutten blir et sommerbarn
måtte det bli en bomullsjakke først.
(Det kommer garantert mye mer,
på stuebordet ligger stabler med strikkebøker
og hauger med garn.....)

 Jeg er så glad i den gamle oppskriften,
den "vokser" med barnet
så den varer ganske lenge.
Også er ganske gild å strikke.
Jeg syntes garnet var så fint,
men er veldig i tvil om 
resultatet,
vi får se om den blir godkjent.


Nå må jeg øve meg på å lage "gutteting",
vi har ikke hatt så mange gutter i familien tidligere,
men dette skal bli gøy.

Det blir spennende tider fremover......

Allerede torsdag!

Ha en fin ukeslutt!

Klem fra Signe.




2 kommentarer:

  1. Åhh så kul! Klart att det blir en spännande tid nu...självklart!
    Härligt inlägg som vanligt.
    Ha en skön helg nu, varm kram från Titti

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett