torsdag 25. februar 2016

Redesign.

Gamle broderier er tingen.
Jeg er stadig på jakt
etter fine gamle broderier,
tanken er 
å lage noe annet fint
av de.
Jeg finner alltid noen fine broderier
når jeg er i Danmark.
Der koster de også mye mindre enn her,
de har begynt å bli
litt dyre
her hos oss.

 Denne puta kjøpte jeg på grunn av de fine blomstene,
tenkte den kunne bli en koselig veske.

 Men da jeg kom hjem 
syntes jeg at puta var fin som den var,
så foreløpig skal den 
forbli en pute.
Anemoner er jo bare så fine!

 Denne veska var ferdig for en uke siden,
men den ble sydd 
som en bursdagsgave,
så den kunne jeg ikke vise
før den var vel forvart hos mottageren.

 Det var et stort broderi,
så her lot jeg broderiet dekke hele forsida av veska.
Jeg syntes det hadde så fine og duse farger.

 Til baksida brukte jeg et grovvevd gardinstoff,
jeg la et stivt innleggsstoff inni,
for å stive den opp.


 En utenpålomme med glidelås kan være greit,
fint til nøkler og andre ting.

 Jeg satte inn en glidelås i foret,
fint at den kan lukkes helt.
Hanker som er sterke
og som henger  over skulderen,
her kan det lastes litt oppi.

Jeg har stor glede av sånne redesign-prosjekter,
jeg har mange broderier som ligger og venter.
Planen er å få sydd en del nye vesker,
jeg skal være med på en utstilling
og marked på Festningen i Kristiansand
nå i vår.
Dette gleder jeg meg til.
Det skal være 16. og 17. april.

Så får vi se hvor mye jeg rekker,
til uka blir dagmamma-dagene utvidet fra to til fire.
Så her blir det liv i leiren!
Da skal vi kose oss masse med lille Linnea!

Allerede fredag i morgen,
hos oss melder de full sol hele helga!
Håper det blir sol der du også er!

Klem fra Signe.

10 kommentarer:

  1. Bonsoir,

    Quel magnifique travail ! Vous avez des doigts d'or ! Bravo !

    Gros bisous ♡

    SvarSlett
  2. Å, så fin veske du har sydd! helt enig i at motivet var for fint til å klippe i. Jeg er litt svak for sånne gamle broderier selv. Ha en fin helg du også :)

    SvarSlett
  3. Nydelig! Denne regner jeg med mottakeren ble veldig glad for. Redesign er morsomt, og man har så mange muligheter til å lage unike ting. Håper på sol i helga, for nå har hele vinterferien snødd og regnet bort.

    SvarSlett
  4. Åh..så fin- det er slikt som bare du kan :) Se at en pute kan bli en veske- hadde aldri kommet på det. Ja, smart med hel glidelås- så føler man seg litt tryggere at det som er i veska forblir der.

    ha en vakker helg og kos deg :)

    P.S. Så koselig med barnebarn.

    Klem Monica

    SvarSlett
  5. Så kreativt og stilig!! Og veldig gøy at gammelt håndarbeid blir satt så pris på av deg. Så lekre ting du lager!!

    SvarSlett
  6. Åh,sukker litt jeg...er ikke ALT her i Norge dyrer enn hos våre kjære naboer da???Jeg sitter ofte og sufer på blocket og tradera og prisene er jo vannvittige i forhold til her hjemme...kunne ofte tenkt meg å bestille men med frakten blir jo tingen fort like dyre dessverre. Heldige du som svipper over av og til!!!!! FOr en flott vekse du har laget,tipper den ble veldig godt mottatt,- helt unik og helt nydelig!Like flink som alltid du SIgne!!
    God helg!
    TOveklem :)

    SvarSlett
  7. Så otroligt fint och kreativt! Kul att kunna återanvända gamla broderier på det sättet också...ja jag gillar alla dina saker där!
    Ha en skön fredag och en fantastisk helg.
    Kram från Titti

    SvarSlett
  8. Så flott redesign, og så nydeleg den blei :) Og så heldig mottakar. God helg.

    SvarSlett
  9. Den brune puten e rveldig fin som den er, passet så bra til den gamle stolen. Så flink du er til å lage vesker!
    Fortsatt god helg!
    Klem

    SvarSlett
  10. Fant ikke bloggen din før i går, og storkoste meg med alle innleggene dine hele kvelden. Så vakre bilder du har. Og så fantastisk flink du er til å sy! Selv elsker jeg å brodere, så å se det gjenskapt i noe så flott som denne vesken, er bare herlig :-)

    Ønsker deg en fin fredag og gleder meg til å følge deg videre.
    Klem fra Vikersund

    SvarSlett