søndag 28. februar 2016

Fargefest!

Det er så gøy med farger,
det er noe av det gildeste jeg vet
å holde på med.

 Nå er et av mine "evighetsprosjekter" ferdig.
Jeg viste dette i fjor da jeg begynte på det.
Det er et sånt prosjekt
jeg har for å holde på med,
ikke nødvendigvis
 for å bli ferdig i en fei.

 Det er perfekt til TV-titting,
jeg får med all handlingen,
når jeg sitter ute
varmer det mens jeg strikker,
også kan jeg blande farger som jeg vil!

 Garnet har jeg snakka om mange ganger før,
det er sånn litt som Sareptas krukke,
det blir aldri tomt.
(Ok, jeg hjelper  til litt underveis......
tar en liten tur til Hendrichsens Uldspinderi i Skive innimellom....)

 Strikker på diagonalen med to tråder og tykke pinner,
tover sammen alle tråder,
så det blir bare to tråder å feste til slutt!

Det er rent så jeg føler meg litt smart!

Jeg har strikket to pledd tidligere
på samme måte,
men med andre farger.
Det begynte med da jeg fant en sekk med restegarn, entrådet islandsgarn, på loftet.
Jeg vevde sjal av dette
i oldtiden, (70-tallet).
Men så manglet jeg litt,
og et par år etter manglet jeg litt til,
osv.....
Men en tur til det fabrikkutsalget i Skive
vil jeg anbefale alle.
Det er et fantastisk lokale, 
det ser ut som det det ikke har vært gjort noe der siden tidenes morgen!
Også så mye fint garn!!!


 Sola har skint uavbrutt en hel uke nå,
det mest fantastiske er at det
samtidig har vært helt vindstille!
Ikke daglig kost i februar.


 Noen dufttasetter har fått springe litt ut inne,
for å bli klare til å plantes ut.

 De dufter så herlig,
litt sterkt inne 
etter noens mening.
De tar seg godt ut i en gammel boks,
sammen med andre gamle skatter.

 Jeg er så glad i "pletter i luften"
som danskene kaller den,
den er fin alene eller sammen med andre planter.

 Nå har de fått komme ut i en krukke.
Vet det er tidlig,
men det får stå til.

 Det er så lunt og godt inni kroken
ved inngangsdøra,
deilig å kjenne duften av disse tasettene.

 Disse har hengt på veggen i en uke nesten,
de klarer seg helt fint.

Det er til å bli i godt humør av
å bli hilst velkommen av 
disse gule hver gang jeg skal inn.

Det ser ut som det er siste dag med sol på en stund,
nå gjelder det å komme ut og nyte dagen!

Så moro med all god respons på forrige innlegg,
herlig med skryt og godord,
gjør godt selv for en stor jente!

Tusen takk!

Ha en herlig søndag!
Klem fra Signe.

6 kommentarer:

  1. Blir i godt humør av å se på dette teppet, flott ble det!

    SvarSlett
  2. For en øyenfryd, Signe!
    Og herlig lesing for livsnytere :)

    Hilsen Christiane S

    SvarSlett
  3. Tenk at du kan ha dei nydelege løkplantene ute, allereie !
    På våre kantar har det snøa heile veka, men i dag når eg kom heim frå hytta fann eg snøklokker i hagen. Det er toppen på lykke i februar.
    Teppet ditt er aldeles nydeleg, får lyst å sveipe det rundt skuldrane :)

    Fin søndagskveld frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. ÅÅÅÅÅHHH! For et fantastisk vakkert teppe! Rene fargeterapien med disse glade og energi-givende fargene:-) Kjempeflinke du!

    SvarSlett
  5. Så lekkert teppe - og fargene er jo så fine sammen. Et vårteppe helt klart. Godt å se at våren begynner å dukke opp!!!

    SvarSlett
  6. Flott fargefest!!
    Sol-glad-farger dette:)
    Herlige vårblomster hos deg...må sette igang med vårfornying til helgen...kan ikke vente lengre nå:)

    SvarSlett