søndag 7. februar 2016

Garnglede.

Om vinteren er det høysesong for strikking,
men jeg har like stor lyst til,
og glede av å strikke
nå som det våres.

Det gjør jo det?
Dagen er jo over to timer lenger,
det er bart
og vi har varmegrader.

Jeg har allerede rukket
å sitte ute i  sola og strikke
to ganger siden nyttår,
håper det snart blir mange flere.

 Jeg har heldigvis alltid en del garn på lager,
(tenker det er sånn med flere enn meg).
Det er så gøy å bare kunne 
hente det frem
når lysten på et nytt prosjekt kommer.

 Å blande farger er gøy,
særlig med dette tynne garnet.
Da bruker jeg to tråder sammen,
fargevariantene og variasjonsmulighetene blir mange.
Trådendene tover jeg sammen etterhvert,
 da blir det få tråder å feste til slutt.

Å nøste garnet er ikke det gildeste,
men med garnvinde
og nøstemaskin 
går det greit.

 Jeg ønska meg kofteboken to til jul,
og var så heldig å få den.
Fikk nr. en i fjor,
det er så mye fint i begge bøkene.
Tenkte denne lange kofta kunne være fin,
liker det at den er lang,
det passer meg godt.

 De dagene jeg har fri
er det litt av en luksus
å kunne holde på med sånn som dette
midt på dagen,
eller sånn på morgenkvisten.

 En strikkeprøve
for å teste ut både garn og farger.
Med to tynne tråder sammen
lurer jeg litt på
hvor greit det er å strikke mønster
i flere farger.


 Det virker som det kan gå greit.
Dette blir en jakke til meg selv,
sånn bare for gøy,
så det blir nok et langtidsprosjekt.

Jeg holder alltid på med mange 
forskjellige prosjekter 
samtidig.
Noe strikker jeg for å få ferdig,
mens 
sånn som dette
strikker jeg mest for hyggas skyld.
En trenger også forskjellige strikketøy
avhengig av 
hvilken sammenheng 
de skal brukes i.
Skal en kunne skravle med andre,
er det til nyhetene
eller der det til en film
det handlingen er viktig.....
O.S.V.
Men dette vet dere jo.....

En sånn kurv full av garn
eller andre materialer,
er en stor rikdom for meg.
Det er så viktig å kunne ha når det kribler i fingrene
etter å komme i gang,
og en ny ide må prøves ut!

De to siste ukene med mildvær
har gått som en røyk,
jeg for min del synes vi har hatt nok vinter i år.

Nå har jeg lyst til å starte
på hagesesongen,
ja, jeg vet,
vi får ofte en haug med snø i mars.
Hvis det skjer
graver jeg meg bare ned i materialhaugene mine!

Ønsker deg fin søndagskveld,
og en fin ny uke!

Klem fra Signe.

7 kommentarer:

  1. Så mye flott og deilig ullgarn du hadde i kurven din. Kofta du skal strikke ser super fin ut, gleder meg til å se resultatet :-)
    Ønsker deg en fortsatt fin strikke februar måned. super deilig at det faktuisk ikke er mørkt før kl. er 17.00 nå!

    SvarSlett
  2. Så mange herlige farger! Ser det er så populært med kofter nå og så mange fine mønstre. Blir spennende å følge med på din strikking, du er jo så flink.
    Ha en fin ny uke.

    SvarSlett
  3. Så mange herlige farger! Ser det er så populært med kofter nå og så mange fine mønstre. Blir spennende å følge med på din strikking, du er jo så flink.
    Ha en fin ny uke.

    SvarSlett
  4. Åhh..har du sittet ute å koset deg allerede :) Godt med et strikketøy i fanget da.
    Nydelige farger som alltid- flinke Signe.

    Takk for koselig kommentar hos meg- var litt nervøs for resultatet, så varmer med gode tilbakemeldinger :)

    Ha en fin dag

    Klem Monica

    SvarSlett
  5. Så nydelige bilder!! Og herlig garn du har på lager i flotte farger. Godt at det går mot vår - og at man kan strikke hele året :-) Blir gøy å se videre på strikkingen din!!

    SvarSlett
  6. Hvilken skatt du har i kurvene dine!
    Både fargene og garn i seg selv er både glede og en rikdom...så mye fint du kommer til å lage av dette!
    Kos deg..snart kan vi være ute...hele tiden:))

    SvarSlett
  7. Åhh så glad man blir av alla färger! Skulle så gärna vilja lära mig att sticka, det är ett fantastiskt hantverk...
    Idag snöar det här, var är våren???
    Kram till dig,
    Titti

    SvarSlett