onsdag 1. mars 2017

Ikke helt etter planen.

Sånn er det bare,
det går ikke alltid som en hadde tenkt,
både på den ene
og den andre måten.
Jeg gleda meg så til å få stinga
ut av øyelokka,
(de begynte å bli skikkelig plagsomme)
og så heiv forkjølelsen seg på!
Og jeg som endelig skulle begynne å få gjort noe igjen.
Sånne ting som krever litt innsats
og krefter.

Men noe får jeg jo heldigvis gjort,
jeg har blant annet strikka ferdig en genser til Linnea.

 Jeg fant en sånn koselig oppskrift i et hefte fra Sandnes garn,
også gikk jeg i garnlageret mitt.
Jeg tenkte å lage en praktisk og grei
barnehagegenser.

 Jeg la til noen små mønsterborder,
det ble en veldig dempet 
fargeskala,
tenkte det var praktisk.

Bambi er hovedmotivet.
Bambi har hun et skikkelig forhold til,
det er en hel familie som vandrer rundt på tomta
der de bor,
det er ikke uvanlig å kunne stå i stuevinduet
og se på Bambi.
Det er jo veldig koselig,
så får vi heller finne planter som ikke
står så høyt på ønskelista,
til disse gourmetene.

Men akk o ve,
jenta ville slett ikke ha denne genseren på seg!
Hm, var det fargene tro?
Størrelsen, litt stor?
Eller kanskje bare dagsformen?

Jaja, vi legger denne bort enn så lenge,
den er nok fin til høsten også.

Etter å ha tenkt litt,
fant jeg frem noen friske, litt mer "jentete" farger,
og har liksågodt begynt på en til.

" Og sånn går nu dagan......"

Jeg er ikke så flink til å svare på kommentarer fra dere for tida,
jeg lover en bedring!

Men jeg må bare si tusen takk for all god respons!
Ha en fin start på Mars!

Klem fra Signe.


2 kommentarer:

  1. Det var ein heilt nydeleg gensar i flotte fargar. Og så fint med Bambi på den. Tenkjer det var dagsforma som ikkje var der. God helg.

    SvarSlett
  2. Huff da, forkjølelse er ikke noe gøy! Kjempesøt genser da..... synd hun ikke ville ha den på, men det kan hende endrer seg... "De barna de barna"..
    Ønsker deg og dine ei flott helg!

    Klem Inger G.

    SvarSlett