fredag 10. mars 2017

Litt vårlig.

Kan vi tro det er våren som er på vei?
Det har vært en fantastisk dag,
sol, vindstille
og mange varmegrader.
Det gjorde godt
etter siste ukes vinterføre.

 Disse små krokusene var ikke seine
om å komme frem
så fort snøen forsvant.

 Det siste snøfallet var meldt,
det var ikke hyggelig da det sto på,
her har det akkurat begynt.

 Stakkars perleblomstene,
jeg dekket de til for sikkerhets skyld.

 Selv om det var meldt snø sist helg,
så planta jeg ut vårblomster,
det var så herlig å få gjort.
Det var ikke mulig å vente lenger.

 Det var så deilig å få bort vinterpynten,
den hadde mistet sjarmen
for lenge siden.


 Både oliventrær og aucalyptus har kommet ut,
jeg har dekket de til en del
med granbar,
og godt var det.
Det ble ikke bare snø,
men mange kuldegrader også,
vi får håpe det beste.

 Flere vårfavoritter her.

 Både striesekk, mose og tørt gress isolerer,
men når været satte inn som verst
fant jeg en balje til å dekke 
over alle blomstene.


 Disse ble også dekket til,
de er litt pjusk nå i etterkant,
dette er et "førbilde".

 Men disse klarte seg helt fint,
så nå er både snø
og balje borte,
og i dag har de riktig fått solt seg.

 Det har jeg også,
 det var fantastisk å sitte i sola
og måtte ta en tynnere jakke på,
det ble for varmt!

 Disse små påskeliljene imponerer,
de ble overhodet ikke tildekket.
De frøs ned gang på gang,
og nå står de og skinner
like fint!

 Ikke bare jeg som koste meg i sola.

 Jeg tror det er tredje gang
disse eranthisene
dukker frem fra snøen igjen,
men nå er de på hell.

Det beste er at nå dukker det opp noen nye blomster
for hver dag som går!

Jeg håper virkelig det er våren som er på vei!

Jeg ønsker deg en herlig helg!

Klem fra Signe.

5 kommentarer:

  1. Masse vis av flott vår inspirasjon hos deg :-) kjøpte noen påskeliljer og en perleblomst som jeg satt i en stor lyslykt på terrassen. Klarte ikke dy meg lenger nå som det er spådd mildere vær her jeg bor :-)

    SvarSlett
  2. Så ljuvliga vårbilder! Ja tänk vad man längtat efter denna årstid som kommer nu...ljuset och blommorna :)
    ha en skön helg nu!
    Kram Titti

    SvarSlett
  3. Så herlige bilder og vakre vårblomster!
    Man lengter mot vår nå...

    Klem, Ida

    SvarSlett
  4. Så koselig og vårlig innlegg med masse flotte bilder❤️

    God Påske til deg og dine!

    SvarSlett
  5. Håper dine Helleborus også kommer i blomst snart:)
    Jeg sådde den doble rosa samtidig med de frøene jeg fikk hos deg, så de er nok snart i farta hos deg også:)

    SvarSlett