onsdag 16. september 2015

Store kontraster.

Nå snakker jeg ikke interiør,
men om været.
Vi hadde en herlig sommeruke på Kreta,
og kom hjem til kuling og regn,
og mer regn!

 Akkurat så herlig et hav som jeg gleda meg til.
Bildet er tatt fra vår balkong
i 2. etasje,
bare en helt fantastisk beliggenhet!

 Det blåste opp
og bølgene ble etterhvert ganske heftige,
herlig å bade i til det kom opp rødt flagg,
men det varte bare en dag.

 Tidlig morgenstund på stranda,
joda, det var helt fullt her etterhvert.

Ufattelig å tenke på hvilke tragedier
som utspiller seg på lignende strender,
mens vi priviligerte
kommer og koser oss og drar hjem igjen.....

 Morgenstemning ved bassenget,
det var allerede ganske så varmt,
jeg var nesten like mye
i vannet som på land.

 Disse vakre var et nytt bekjentskap for meg,
der de sto og lyste rett opp av sanden
i utkanten av stranda.
Litt påskeliljeaktige,
men ganske korte stilker,
nydelige.

 De flotteste anlegg rundt omkring.

 En blomstring som vi bare kan drømme om.

Det var helst på morgenturene
jeg kunne nyte blomsterprakten,
ellers var det så varmt
at det var best å holde seg like i vannkanten.

Deilig å ha fylt på med herlig sommeravslapning
så kan høsten og vinteren bare komme,
jeg har fått "tint opp"!

I år gleder jeg meg nesten litt til vinteren,
(er i utgangspunktet ikke så glad i snø),
men i år tenker på alt det gøye vi kan gjøre med snøen,
når jeg skal være så mye sammen med lille Linnea.

Det er litt datatrøbbel her for tida,
PCen min holder på å gi seg helt,
så det kan bli litt ujevnt med innlegga her,
men jeg kommer plutselig tilbake.

Ha en fin høstuke,
håper du ikke er for hardt rammet av vannmassene!

Klem fra Signe.

5 kommentarer:

  1. Kreta er fantastisk i september!
    Vi har mange ganger besøkt øya i denne tiden og det er flott!
    Men kaldt å komme hjem,nå har vi fått skikkelig høst-ruske-vær også.
    Deilig å ha ladet batteriene før vinteren:)

    SvarSlett
  2. Bonjour chère amie,

    Une belle arrière saison... J'aime beaucoup toutes les belles photos que vous partagez avec nous.
    Profitez bien de ces agréables instants.

    SvarSlett
  3. Høres helt herlig ut. Kreta er en nydelig øy :) Godt å få tint seg skikkelig opp.

    Liker ikke snø og vinter jeg heller- men alle årstider har noe som er bra og de små de gleder seg over hvert snøfall som kommer så vi får glede oss med :)

    Ha en fin kveld og fine dager

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  4. Älskade varma och härliga Kreta... i år blev det ingen resa dit men vi har varit där de senaste 7 åren! Älskar den ön! Vart var ni någonstans?? Ser verkligen fint ut där...
    Kram till dig och tack för fina bilder!
    Kram Titti

    SvarSlett