onsdag 2. september 2015

Noen ganger er en blomst nok!

Utrolig at sånne tørre innskrumpa røtter
kan utvikle seg
til sånne enorme skjønnheter!

Jeg planta denne første gang i fjor,
da trodde jeg 
at den varme sommeren spilte inn,
men det  har jo ikke akkurat vært 
samme sommer i år.
Og blomsten blir helt enorm!

 Det er utrolig at stilken klarer å bære det store hodet.

Da værmeldinga sa
mye av  både vind og regn,
klippa jeg den ned og tok med inn,
bedre å nyte synet inne
enn ut og se på restene neste dag.


 Jeg er ganske betatt av denne........


 Lekker, ikke sant?


 Om høsten synes jeg det er så lett å bruke de brune apotekerflaskene,
disse stammer fra en av gubbens tidligste arbeidsplasser.
(Altså et oldtidsminne......)


 Den brune fargen på flaskene
hører liksom høsten til,
det er så mye av alt det fine vi kan plukke ute nå
som passer til det brune glasset.


 Denne fantastiske røde dahliaen
er ny av året.
Trodde ikke jeg kjøpte noen røde,
synes de er så vanskelige å få til å passe inn,
men denne var jo fin da.

Det var sikkert et litt misvisende bilde på pakka,
vet jeg kjøpte noen lillarosa.

Men vi har hatt ubudne gjester i hagen,
 to av de store nye er brekt av langt nede på stilken,
vet ikke om de rekker å komme med nye i år.
(Da vet jeg heller ikke hvilken farge de har.....)

Så et gjerde er visst ikke dumt,
ikke bare for syns skyld.....


Og ja, denne har et digert blomsterhode den også!


Så moro at så mange av dere syntes porten ble fin,
selv er jeg superfornøyd!

Skjønner at det er mange på Østlandet som har fått mye vann,
håper det ikke er altfor galt hos deg,
vi har sluppet ganske greit unna.

Tusen takk for alle hyggelige
og oppmuntrende ord!

Ha en fin onsdagskveld!

Klem fra Signe.

3 kommentarer:

  1. ja enig med deg
    fortryllende vaker
    jeg har 2 sånn flasker
    og bruker di flitti
    vi har heldigvis ikkje regna vekk
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Utrolig vakker - og den passet helt perfekt i brun flaske :) Den er jo en drøm :) godt å ha bilder så den blir foreviget.
    Ja nå har det virkelig regnet....

    Ha det så fint og P.S Porten er skjønn :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  3. Nydelig blomst. Jeg elsker også apotekerflasker, har dem i flere størrelser og bruker dem ofte til pynt.

    SvarSlett