tirsdag 4. november 2014

Koselig samarbeid.

Vi har hatt noen koselige dager
med "sy-camp".
Jeg visste ikke hva et "baby-nest"var,
før min datter viste meg det,
og ønska seg et sånt et.

Vi fant mønster på Stoff og stil,
og det så ganske greit ut.
Så satte vi i gang.

 Vi brukte to forskjellige stoffer,
hadde tredobbelt platevatt i bunnen,
og stappa kanten rundt med stappevatt.

Dette skal greit kunne puttes i maskinen.

 Det passa akkurat i vogga,
men det er jo også greit å ta med
og legge i en sofa eller seng...
( Vogga hadde jeg trehvit til den vordende mor da hun var liten),
hun har nå malt den hvit og fin.
Jeg husker vi hadde stor glede av denne vogga,
en fantastisk grei innretning,
koselig at den kan brukes igjen.

 Vi klippa skråkant av et tredje stoff,
syntes det ble for trangt til trekkesnora 
med et ferdig skråbånd.

Jeg må innrømme 
at vi ble veldig fornøyd med resultatet!

Her er en hekla blomsterrangle,
jeg fikk helt dilla,
har hekla sopper, blomster og gulerøtter,
det blir mange rangler å ta med til julemarked.
(Jeg har jobba meg ut av "dilla" nå....

Hun sydde flere saker også,
men de får jeg vise seinere.

Det er veldig hyggelig å ha tid til å lage noe sammen,
og veldig tilfredsstillende
å ha laget noe som trengs og som kommer til nytte.

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer
på siste innlegg,
det er utrolig koselig få!

Ha en fortsatt fin uke!

Klem fra Signe.

9 kommentarer:

  1. Ååååååå, dette var utrolig fint :):) Har virkelig lyst å lære meg mer å sy :)
    De ranglene var super skjønner <3 Ikke verste tingen å ha dilla på :D


    Takk for inspirasjonen!

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Så gøy og så flott å gjøre ting sammen,,,

    SvarSlett
  3. Bonjour,

    Je trouve tout ça vraiment ravissant !
    Merci pour le partage...

    Gros bisous ☂

    SvarSlett
  4. Så fint!! Jag har oxå gjort en till mitt barnbarn och de är ombonade och fina :) Kram Anna

    SvarSlett
  5. Så fint det ble, og så praktisk også :-) Tusen takk for gode ord hos meg, kommer nok til å fortsette med det jeg driver med ja :-)

    SvarSlett
  6. Wow, den ble lekker!!! Hva du ikke kan, Signe....alt du tar i blir så fint! Veldig morsomt mønster, jeg ser for et pledd til valpen min med det hundemønsteret bare i lyseblå farge..hihihi...

    Flotte bilder i forrige innlegg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  7. Tack för stunden här hos dig! Mycket inspirerande att få ta del av! Härligt att kunna göra saker tillsammans och fint blev det! Ha ett vackert slut på veckan! ♥︎

    SvarSlett
  8. Kjempefin den ble Signe!!
    Så fint å gjøre slike ting sammen:)
    God helg til deg:)

    SvarSlett