fredag 28. november 2014

Helg igjen!

Denne uka har vi tørka litt opp
"her nere på Sørlandet"

Det ble en i overkant spennende
avslutning på helga,
med oversvømt sykehus
(så nærme termin!)
og stengt tunnell ut til oss her på øya.....
Men så dukka jammen meg sola opp!!
Tre dager med sol og vindstille, 
fantastisk!

Det var det perfekte vær
 til en liten
førjulstur til Skagen,
der er det alltid så koselig før jul.

Masse herlig inspirasjon å få!

 Å ta båten over Skagerak i slutten av November
er vel ingen sak
 når havet er like stille som her.

 Nydelig stemning i skumringen,
vi har ikke hatt så mange
slike stunder i høst,
men som vi setter pris på de dagene vi får som er sånn.

I år igjen er det gåsunger å plukke i skogen,
veldig rart....

Så er det herlig helg igjen,
jeg gleder meg til å pynte til advent,
både ute og inne.

Jeg var inne hos min kjære datter og svigersønn
og pynta litt utenfor i dag,

(Ikke så lett for henne å få gjort alt nå,
også synes jo ho mor det er så gøy!)

og glede, 
det var både litt sol og oppholds!
Enda de hadde lovt regn,
men de trenger jo ikke holde alt de lover heller...

Det er nok mange kalendere
og andre gilde saker som gjøres klart
rundt omkring i de tusen hjem denne helga.
Jeg synes det er så gøy med sånne høytider,
da har vi liksom et felles prosjekt.

Og så koselig det blir
når folk pynter 
og henger opp lys både ute og inne.

Ja, vi LIKER advent!

Ønsker dere alle en herlig helg!

Klem fra Signe.

7 kommentarer:

  1. Strever med årets adventsstake her nå. Har ikke helt klart for meg hvordan den skal se ut i år. Har et par alternativer og kjenner jeg meg sjøl rett blir det vel å lage til begge to... Vi får se. Skagen før jul høres ikke dumt ut. Får kanskje til en liten Svensketur her håper jeg. Det er også koselig, men ikke like eksotisk som Skagen.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Skagen høres fint ut,
    Og du det er jo greit med mer en 1 sykehus på Agder.
    spesielt i uvær å sånt, tenk snøstorm.
    husker heime ein gang ,at broren min måtte avgårde i ein liten ambulansebåt i storm, ikkje noe gøy, men det gikk bra.

    Nei nå skal me kose oss, og ta frem adventspynt og julepynt, sån litt etter litt.
    Vil ikkje pynte så mye så tidlig for da blir eg lei før jul.
    Ha ei fin førjulstid,
    skjønner du har ekstra grunn til å være spent.
    Klem,

    SvarSlett
  3. Vackra bilder!! Nu börjar vintern smyga sig på, här kom det lite snö idag. Ha det gott. Kram Anna

    SvarSlett
  4. Magiska bilder, sååå vackra! I dag är det iskallt här på ön och några snöflingor föll...
    Kram,
    Titti

    SvarSlett
  5. danke für die bilder und inspirationen!!! liebe grüße von angie

    SvarSlett
  6. Det er spennende dager hos dere nå- og det blir en koselig jul det :) Verdens beste førjulsgave :)

    Ja vintrene blir bare mildere og mildere..... Skagen er super koselig, har en venn som bor der. Han jobber i Norge og pendler.

    God helg- kos deg masse Signe

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  7. Du har så rett, vi trenger slike fellesprosjekt, både som enkeltmennesker og som samfunn.... Viktig å inkludere i denne tida, prøver å tenke på at vi ikke må bli for private i vår hjemmekos. Lat lørdag her, pusler litt rundt i heimen uten de helt store prosjekta. Sier til meg sjøl at det er lurt, uten at jeg helt tror på meg sjøl -om du skjønner hva jeg mener;) Er litt for mye som venter på å bli gjort nemlig....! Fin adventshelg til deg:) Klem

    SvarSlett