onsdag 28. februar 2018

Sørlandsvinter og nye skatter.

Så glad jeg har vært
over at vi her ute på Øya har hatt lite snø
hittil i år.
Jeg har gått rundt i hagen 
og kost meg over alt som gror,
julerosene som har blomstra siden først i januar,
snøklokker i flere stadier,
og sist erantis som lyser opp.
Og tror du ikke jeg til og med har to små gule krokus!

Men så var det denne sibirkulda da,
heldigvis for YR så vi blir advart.
Og jeg skal si varslinga har slått til!

 Jeg har planta juleroser mellom rosene langs gjerdet,
det er så gildt med noe som blomstrer
mens rosene enda står som tørre pinner.
Dette bildet tok jeg 2. januar i år.

 Dette er de snøklokkene som alltid kommer først.
Nå er de helt utsprunget og ligger flate under snøen,
sånn så de ut 2. januar i år.
Det er også mange andre tuer som er godt i gang.

 Disse har også stått så fint siden begynnelsen av desember,
de er bare putta ned i en kurv med litt mose.

 Litt pynt på plantebenken,
før snøen kom.

 Hyasinter er fantastiske,
de tåler mye mer enn en skulle tro.

 Stakkars småfuglene,
de sliter om dagen.
Jeg er ute og feier og legger ut mat stadig vekk nå.

 Ikke særlig god sikt i dag!

 Men inne er det mye gildt å finne på.
Her er mine nyeste skatter vasket og klar til bruk.
Dette er fangsten etter en liten tur til Danmark sist helg.

 Av dette tror jeg det kan bli både veske, votter og kanskje en bluse?

 Litt gildt med denne klokkestrengen,
den var litt utradisjonell
både i mønster og fargebruk.

 Litt mer " finslige" broderier,
de kan bli til både det ene og det andre.
Veggbilde og kaffeduk har det vært.

 Påskeliljer og andre vårlige herligheter,
som vitaminer å regne.

 Det tok bare en uke for disse å springe ut etter de kom inn,
herlig å bli påmint om 
kommende vår!


Når det ser ut som her utenfor vinduet,
10 mnusgrader og stiv kuling,
da er det deilig å kunne kose seg inne med kreative sysler.

Jeg har strikka mye i det siste,
det kommer jeg tilbake til om ikke så lenge.

Blogglysten ble borte med fotoapparatet som tok kvelden,
jeg fikk nytt til jul,
så nå blir det nok sving på sakene igjen.

Håper det fremdeles er noen som finner frem til meg,
riktig god onsdagskveld til deg!

Klem fra Signe.


2 kommentarer:

  1. Her var det både vinter og vår og fine plantar. Og såå flotte skattar du har funne. Vil tru det blir mykje fint av det etter kvart. Riktig god helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Bodil, og god helg til deg også!
      Klem fra Signe.

      Slett