torsdag 22. juni 2017

Prestekragetid.

Når prestekragene står på sitt fineste, 
da vet jeg det er sommer,
helt på riktig.

De står ikke så veldig lenge,
men gir masse glede og sommerfølelse
mens de står og lyser.

 Da vi flytta ned her for 17! år siden
var det ikke en eneste 
prestekrage her.

 Jeg tenkte det ville være så koselig
med prestekrager
langs stien ned til brygga.
Så gikk jeg i gang,
noen spadde jeg opp på et jorde,
så fikk jeg noen flere
fra min svigerinne
i Homborsund.

 De trives og formerer seg,
jeg er så fornøyd!

 Her på heia kan de vokse og formere seg som de vil,
de har også selskap 
av revebjeller og hundekjeks,
de siste prøver jeg å begrense grunnet allergi.

 Jeg trives godt med å bo i en blomstereng.

 Her er mitt siste funn fra bruktbutikken,
er den ikke fin?
(Har ellers levert masse i det siste.)
Men det er da klart at 
Linnea som nå er blitt to og et halvt år
måtte få sin egen fluktstol!
Den kan hun sitte i
i flere sekunder av gangen.

Det kommer stadig flere markblomster langs stien,
så herlig, det må da være fint for biene?

I dag ville det vært første dagen i ferien
hvis jeg fremdeles hadde jobba på skolen,
prøver å finne feriefølelsen.....

Men det er arbeid med Ikea puslespill
som står på programmet i dag,
glad det er litt gråvær.

Den siste måneden har vi "stått på hodet"
inni hønsehuset(verkstedet mitt),
jeg har pakka og rydda til den store gullmedalje,
og vi har malt og malt,
nå er det å skru sammen en haug med skuffer og hyller,
så kan jeg endelig rydde på plass igjen.

Da kan jeg kose meg med verdens fineste verksted!

Dette skal jeg vise siden.

Da vil jeg bare ønske deg en finfin sommerdag!

Og til alle gode tidligere kollegaer,
riktig god sommerferie!

Sommerklem fra Signe.

2 kommentarer:

  1. Skön sommar och så lite prästkragar...vackrast! Ljuvliga bilder du bjuder på, ja som vanligt :)
    Sommarkram från Titti

    SvarSlett
  2. Prestekrager er selve symbolet på sommer, syns jeg:)
    Så flott og naturlig det er når de brer seg slik utover, kjempeflott!
    Gleder meg til å se verkstedet ditt:)

    SvarSlett