torsdag 29. juni 2017

Lykkeliten og lykkefunn.

Så var ventetida over,
lille Benjamin
kom til verden 25. juni!
Så fantastisk,
liten og søt
og helt perfekt!

 Samme dag begynte de første rosene
 på mine to "Lykkefunn"
å blomstre,
det ser jeg som et godt tegn
for det nye lille
familiemedlemmet.

På den ene siden av portalen
er den godt i gang med å klatre,
den tar seg litt bedre tid,
den planten som står
på den andre siden.
Vinden tar nok litt mer der.

 Den er helt full av knopper,
og for en herlig duft!
Det eneste minuset er at den ikke remonterer.
Så den må nytes mens den blomstrer.

 Men den titter nå ut av gjerdet den også,
jeg gleder meg 
til den dekker hele portalen.

 Jeg har en liten medhjelper
som nå er blitt to og et halvt år
og storesøster!

Hun er en ivrig og interessert lærling,
vi har mye moro sammen.
Nå om dagen er det veldig
populært å lete frem
modige jordbær,
jeg har masse markjordbær sånn greit plassert.
Det er ikke så lett
å få med seg alle nyanser i språket,
moden og modig
er jo litt likt.

 De er så søte når de står i knopp,
nesten gule.

 De vil ut og vise seg frem.

 Jeg planta de i fjor,
jeg er godt fornøyd med veksten,
jeg har jo sett hvor store og flotte de kan bli.

Det er fantastisk så mye som skjer i hagen nå,
selv om sommerværet her hos oss
hittil har vært så som så,
i dag har det virkelig blåst,
stiv kuling.

Men nå ser værprognosene bedre ut,
vi tar gjerne i mot litt sommer nå.

Så får vi kose oss og leke med storesøster,
og ønske lillebror velkommen
og alt godt her i verden.

Og ja, det går fremover med arbeidsrommet mitt,
om enn ikke i rekordfart,
men det skjer litt for hver dag.

Jeg ønsker deg fine sommerdager!

Klem fra Signe.



4 kommentarer:

  1. Du skildrer din glede med hagen så vakkert! Det er en glede å lese :)

    SvarSlett
  2. Underbara sommarbilder! Alltid så kul att kika in till dig...
    Var kram från Titti

    SvarSlett
  3. Gratulerer. Nydelige blomsterbilder fra hagen. Trivelig med en liten medhjelper.
    klemz

    SvarSlett
  4. Smukke smukke dejlige sommerbilleder du forkæler os med.
    Så dejligt et lys der er over dem.

    Smuk søndag
    Charlotte

    SvarSlett