torsdag 20. oktober 2016

Sommerblomster og silregn.

Nå har gråværs-skyene lagt over oss her sør
i lengre tid, 
sånn føles det i alle fall.
Det er jo normalt for årstiden,
det unormale er vel
å se skogbrannfare-tegnet 
på værkartet lenger nord i landet,
og det i Oktober!
En kan bli helt skremt!

 Men herlig er det likevel
å kunne plukke inn store buketter
med sommerblomster i siste halvdel av Oktober.

 Det begynner nesten å bli vanlig
å sitte og strikke til julemarkeder med 
de fineste sommerblomster på bordet,
sånn har det jo vært flere år på rad nå.
Det første markedet er det årlige på Bragdøya,
det holdes i år søndag 13.November.

Jeg strikker fremdels mine knoppeluer,
er ikke lei de enda.


 Både prestekrager og honningknoppurt
blomstrer for andre gang,
og cosmosen pleier å blomstre til frost eller storm tar de.

 Georginene fortsetter å blomstre,
men nå må de snart opp av jorda,
ser det an enn så lenge.
Håper på bedre vær,
det er mye som venter i hagen,
håper også snart den iherdige hosten gir seg,
lettere å være ute og jobbe da.

 Pus har ikke gått helt i hi enda,
men gidder ikke være ute mer enn han absolutt må.

Hver bukett jeg plukker tror jeg er årets siste,
den store forskjellen
er at de står ikke så lenge inne som tidligere,
de liker ikke varmepumpa.

Men dette var ikke den siste,
jeg har plukka inn enda en stor bukett i dag....

Her er det snart klart for strikkekveld med gode venninner!

Snart helg,
ønsker deg en fin torsdagskveld!

Klem fra Signe.


3 kommentarer:

  1. Så nydelige blomster du har:-) Kos deg med strikkekveld, høres koselig ut. Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  2. Herlige buketter så sent på året!
    Koselig med strikk, pus og innehygge:)
    Været er altfor ufyselig til jobbe ute i...så jeg drøyer det jeg også:)

    SvarSlett
  3. Ja, det er utrolig at det står roser i bedene fremdeles, og man kan plukke inn hageblomster fremdeles! Nydelig bukett du har laget, og selvsagt falt jeg for kannen de står i! Ønsker deg fortsatt fine høstdager og god strikking! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett