fredag 16. september 2016

Høstfint på kjøkkenet.

Høst i luften,
tja,
det er vel ikke akkurat det
som har preget den siste uka.
Det har jo vært fantastiske dager,
men litt skummelt
og unaturlig varmt synes nå jeg.

Litt mer høstlig preg i dag.

 Jeg måtte ut og plukke lit tinn i dag,
det er så mye fint å finne nå.
Det er gildt når
en har tid til å ta inn litt,
det er jo bare å se seg om.


 Grått og tåkete,
men god temperatur,
fint å kunne ha døra åpen.

 På dette bordet har jeg
litt av flaskesamlingen min,
kan ikke legge skjul på
at jeg 
liker gamle flasker og krukker.

De brune kommer gjerne frem
nå som det høstes.

.
 Naboens frøstander er så fine,
de skal få stå over vinteren.

Bjørnebær finnes i mengder her,
de sprer seg nesten litt for villig,
men de er både gode
og fine å se på.

 Enig?

 Hvite cosmos,
de har kommet for å bli,
nå har jeg begynt å samle inn frø,
så kan det bli fint
neste år også.
Det er fremdeles mange av de rosa
som blomstrer også.

Det er så gøy å plukke inn blomster,
det blir jeg nok aldri lei.

Håper det er noe fint å plukke hos deg også!

Ønsker deg en flott helg!

Klem fra Signe.

3 kommentarer:

  1. Good morning Signe,
    Autumn inspired your corner. I love how you combined, plants, fruits and beautiful objects.
    I wish you a nice weekend.
    Mia

    SvarSlett
  2. Ljuvliga bilder som vanligt...
    Önskar dig en härlig söndag!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  3. Bruk av naturen blir alltid vakkert mener jeg :) Nydelige bilder og herlig stemning.

    God helg klem fra Monica

    SvarSlett