tirsdag 8. desember 2015

Adventstid og datakrasj.

Ikke hadde jeg tenkt å ta en sånn lang bloggpause,
men da jeg kom hjem fra julemarked
var dataen bare helt død!

Da ble det en ufrivillig pause,
min ene svoger har prøvd
med gjenoppliving,
i alle fall prøvd
å få ut alle bildene,
men nei.

Heldige meg fikk ny datamaskin av "gubben",
sånn bursdagspresang litt på forskudd,
så nå er vi forhåpentligvis
i gang igjen.

Og ja,
jeg kommer til å ta backup
av bildemappene mine.

(Hadde laget flere samlinger til bruk i den travle adventstida....)

 Dette ble årets "Adventskrans".
Jeg kom over tre små medisinflasker
i Danmark i høst,
da tenkte jeg med en gang advent.
Jeg hadde allerede den fjerde hjemme.

 Det var flere dager med sol
i begynnelsen av adventstida,
deilig når den skinner inn
i stua,
det er jo ellers mørkt nok om dagene.

 Jeg laget et slags stilleben
på en gammel brødfjel,
det meste hadde jeg fra før.
Hadde tenkt å lage det litt minimalistisk,
men det ligger visst ikke helt for meg.

 Jeg er så glad i denne rustne engelen
som står i bakgrunnen.

 Så kom andre søndag i advent med brask og bram
og Synnes herjinger,
også kalt "Synnesfloden".

 Deilig da å kunne kose seg inne
mens stormen herjet ute,
og inne begynte omgangssyka å herje også,
det var ikke fullt så deilig!

Ikke gøy,
 jeg tar min del som sistemann nå,
tror nok det verste er over.

 Hvite amaryllis
og hvite nelliker.
Jeg synes nelliker har fått et ufortjent dårlig rykte,
de står jo så lenge også.
Nå mot jul synes jeg det er så fint
å sette de sammen med 
blåbærris og litt einerkvister,
herlig å bare kunne gå utenfor døra og plukke.


For ikke å snakke om svibler,
de begynner jo heller ikke
å dufte før de springer ut.

De hvite er dessuten mye "snillere"
i duften enn de rosa
og blå,
de har den aller sterkeste duften,
herlig for oss som tåler det.

Godt å komme i gang igjen,
tenker det blir fler innlegg fremover.

Jeg har vært travelt opptatt
med et kostymeprosjekt
som jeg begynte på etter julemarkedet,
det skal jeg vise fra 
neste gang.

Ønsker deg en herlig og frisk adventstid!

Klem fra Signe.

1 kommentar:

  1. Det er kjedelig med pc kræsj- Gratulerer med ny :)

    Nydelig stilleben og bra du ikke er minimalistisk for du gjør det så fint - helt nydelig.

    Ja det høres spennende ut med kostyme prosjekt :)

    Ha en fin dag

    Klem Monica

    SvarSlett