søndag 25. oktober 2015

Et lite livstegn.

Det er travle tider,
ikke så lett å få tid til bloggen,
bare et lite livstegn
i kveld.
(Kommer sterkere tilbake i morgen.)

Jeg syntes formiddagen var lang,
men du så trøtt 
jeg er allerede,
det blir ikke en lang kveld.
Tror ikke jeg liker så godt den vintertida......

Men for en fin oktober
vi har hatt,
både sol og regn,
og deilig mildt!

 Det er virkelig tid for å tenne stearinlys,
her har jeg funnet
noe nytt
 å pynte kransen med.
Jeg er så glad i denne puddingforma
og stettfatet,
jeg vet jeg har vist det før,
men de gir uendelige muligheter.

Begge er bruktfunn fra Danmark,
herlig å gå på
skattejakt!

 Disse fine "nesene" fant jeg også i Danmark
når vi var der for en uke siden,
de hang i store klaser
i hagen til et hus som var til salgs,
jeg gikk visst på slang.

(Det var et stort lerketre der også,
greinene hang helt ned i plukkehøyde,
men ikke si det til noen.....)

 Jeg prøver stadig å få til
å gå tur uten å plukke noe,
jeg får det sjelden til.
Tilfeldigvis har jeg som regel en liten hagesaks i lomma......

Det er jo så mye fint å finne,
og snart er det november,
må nok ut og plukke litt mere..........

For så kommer jo advent.......

Jeg gjorde forresten noen gode bruktfangster i Danmark sist,
skal nok vise de etter hvert.

Ønsker deg en herlig ny uke,
den siste i Oktober!

Klem fra Signe.

2 kommentarer:

  1. Slik pudding form er bare så fint å ha pynt i :))) Jeg fant en gammel brødform nylig :)
    Så masse fint du har funnet ute <3

    Da må du ha en super dag!


    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Flott lysdekor du har laget!
    Liker også slike former...lett å bare putte opp det en finner:)
    Gleder meg til å se bruktfunnene dine:)

    SvarSlett