fredag 10. april 2015

Jeg blir så glad!

Jeg blir så glad 
når jeg kommer ut
og får se
at jeg fremdeles har de fine blomstene i behold.

Vi har en sulten rådyrfamilie
som lusker rundt,
ikke tror jeg de blir så mette
 av noen få krokus,
de har vel heller litt godtesug!
I påskedagene var det nokså stille her,
mange var bortreit,
da var de spesielt ivrige.

 Her er det mye som frister et rådyr,
hver kveld setter jeg en stor vaskekjele over denne krukka,
det ser passe sykt ut.
(Men det er garantert rådyrsikkert!)

 Takket være det bryet
kan jeg nå glede meg over alt dette.

 Nå har sviblene sprunget ut enda mer,
de dufter herlig.
Deilig å få i nesa
når jeg sitter i solkroken.

 Tusenfryd er noe av det søteste jeg vet,
men de er da helt umulige å "temme".
De hopper rundt omkring,
vil slett ikke bli stående der jeg har planta de.

 Helt inne ved døra har alt dette også fått stå i fred,
jeg prøver jo selvfølgelig 
å plante mest mulig som de sultne dyra
ikke vil ha.
Sånn ellers i hagen mener jeg.

 Disse herlige ranunklene står så fint,
det er over en måned siden 
jeg bare putta de rett ned i denne kurva,
de har stått ute siden,
i nattefrost og alt!
De imponerer!

 De er bare vakre synes jeg.

Alt dette gjør meg så glad!

Men aller gladest blir jeg
når jeg får besøk av denne søte lille jenta!

Her er hun på vei hjem 1. påskedag,
med tyllskjørt og påsketøfler
som hun fikk med seg på påsketur.


Og så er det alt fredag!
Det var en grei og kort arbeidsuke.

Ønsker deg en flott helg!

Klem fra Signe.

2 kommentarer:

  1. Så vakkert!

    Våryr hilsen fra
    Christiane

    SvarSlett
  2. Å skjønne Signe
    SÅ MASSE FINE INNLEGG
    JEG HAR GÅTT GLIPP AV
    VAKKER LITA TULLE DU HAR I ARMENE HER
    KOS DEG MED DINE VAKRE BLOMSTER
    KLEM ELI:)

    SvarSlett