fredag 26. desember 2014

Glade jul!

Deilige juledager!
Jeg var superoptimist
og trodde jeg rakk å legge ut et innlegg
julaften formiddag,
ha, ha.
Men julaften ble
kjempekoselig,
flott å få være med å feire
den lilles første jul.

 Det gikk fint med lysa på treet vårt,
ikke noe kluss med julefreden her.
(Men de nye med batteri er pakket bort!)

 Her er vår rare lille julebusk,
den har en veldig 
pussig fasong,
litt sånn sammentrykt,
men, alle kan vel ikke være perfekte heller......

Før bodde vi i et  hus 
med en kjempestor stue,
da pleide jeg å se etter det bredeste treet,
det er liksom blitt litt sånn omvendt nå.

 Vårt julekjøkkenvindu,
det ble mye rødt og hvitt i år,
også madam blå da.

 Julebukkene og hjertene er en julegave fra i fjor,
det andre har vært med meg en stund.
Disse bildene er tatt før
 væromslaget kom.

 Det er ikke mye nisser hos oss,
men noen få må jeg ha frem.
Disse små begynner å få noen år på seg nå,
jeg kjøpte de tidlig på 70 tallet.........

 Her er det jul!

 Julaftens midtpunkt,
kledd for anledningen med kjole, smykke,
strømpebukse med puser på og 
deilige nye tøfler.
Litt undrende til det hele......

 Maten er spist, pakkene delt ut,(et berg!),
noe tar livet foreløpig helt med ro.

 For å glede oss
fikk vi jammen et fint lite juledryss,
på selveste julaftens ettermiddag!
Fantastisk!

Akkurat passe
 til å lage litt ekstra dekor
og stemning,
men ikke kaos!

(Vi pleier ellers ha enten regn eller to meter snø!)

Nå står grovbrøda og koser seg i ovnen,
god gammeldags aspik
står til kjøling,
seinere tar vi det med oss
og drar vi til Tromøy
til det årlige "juleslaget",
i år skal det være hos storesøster i barndomshjemmet.

Da samles vi alle fire søstre med familier,
(vi blir flere for hvert år)
en seanse alle gleder seg til!

Jeg vil bare ønske dere alle 
en fortsatt GOD jul!

Juleklem fra Signe.


5 kommentarer:

  1. Hei
    Så koselig blogg du har, med masse god julestemning. Ønsker deg en fin jul videre.

    Vivis fotoblogg

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig pyntet til jul hjemme hos deg, Signe! Ønsker deg en fortsatt god jul!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  3. Koselig, julepyntet hus ;-)

    Jeg ønsker deg og dine en fortsatt god jul ;-) Kos dere masse og nyt herlige juledager ;-)

    SvarSlett
  4. Så härligt juligt du har det:) Åh lilla prinsessan så söt!! Kram Anna

    SvarSlett
  5. Så mysigt du fick det till jul!
    Ett litet barn gör julen komplett!
    Ha det gott årets sista dagar! ♥︎

    SvarSlett