fredag 6. juni 2014

Uterom.

For meg er hele hagen å betrakte 
som et uterom, 
der er det på alle måter godt å være,
om jeg skal jobbe,
om vi skal være sammen og spise, 
eller bare sitte og nyte.

 Her foran huset
fikk vi en ny liten plass i fjor
da vi la om hagen 
og la ny plen,
da laget vi samtidig en liten steinsatt plass
inntil husveggen.

 Vi la stein i en liten vinkel
inntil den gamle muren,
her er det lett å stå å luke og stelle, 
og jeg fikk et nytt sted å plante...

 Her er alliumene på hell,
men revebjellene kommer og overtar,
de er absolutt en av mine favoritter.

Prydkattemynten blomstrer langs kanten,
og snart kommer erteblomstene.....

 Fint å ha blomstene så nærme
at en kan sitte og studere de ordentlig.


En annen herlig plass å sitte
er i inngangspartiet, 
særlig tidlig i sesongen
og når den er på hell.

Denne fine benken kom hjem til oss i fjor,
er veldig fornøyd med den!

Og stokkrosene vokser som bare det,
jeg hadde et voldsomt rustangrep på de tidlig i sesongen,
men jeg tror jeg har klart å slå det ned......
Stokkroser bare må jeg ha, 
blir liksom ikke helt riktig sommer uten....

Da er vi klar for nok en langhelg,
de lover oss flott vær,
men i dag har det regna ganske mye,
det var ikke meningen,
mye jeg skulle ordna i hagen i dag.....

Dette er mitt bidrag til NIBs utfordring,
uterom,
mange fine bidrag kan du finne HER!


Ønsker deg en flott pinsehelg!

Klem fra Signe.

11 kommentarer:

  1. Kom over bidraget ditt da jeg var på NIB, du er flink Signe!
    Klem fra Lillian :)

    SvarSlett
  2. Det er super nydelig hos deg og ja det er et uterom hele hagen og alt hos deg for det er i en enhet :) Lykke til !

    God pinsehelg klem fra Monica

    SvarSlett
  3. Så koselig å innom bloggen din igjen. Måtte bare en fullføre eksamen før jeg kunne bruke tid på blogger!!! Fiiin helg til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  4. Å så skjønne bilder Signe!!!!Elsker bidraget ditt....så romantisk og nostalgisk!Herlig med den blå fargen som lyser opp :)
    Lykke til i utfordringen :)))
    Og god pinse!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  5. Så flotte bilder! Ser ut som du har en vill og vakker hage med mange skjønne vekster. Veldig sjarmerende - og et flott bidrag i utfordringen! Lykke, lykke til!

    Ønsker deg er riktig god pinsehelg! Kos deg masse!

    SvarSlett
  6. Det var virkelig flotte flotte bilder av et nydelig ute rom ♥ Kjekt å ha forskjellige sitteplasser.Benken din var nydelig ♥

    Klem Bente

    SvarSlett
  7. Du har en fantastisk hage og uterom!!
    Skjønner godt at du koser deg der. Lykke til med utfordringen:)
    Klem fra Reidunn

    SvarSlett
  8. Et fantastisk uterom!
    Her koser du deg..ingen tvil om det:)
    Flotte sitteplasser og blomster som passer til husets stil:)
    Ps...jeg kikker hver dag om frøene er klare...har aldri tenkt at det tar sååå lang tid!
    Vi får si..den som venter på noe godt...osv :))

    SvarSlett
  9. HI HI i love your blog , you have a new follower from Chile
    Angelica

    SvarSlett