tirsdag 4. februar 2014

Et nytt vidunder.......

Jammen går en uke fort, og for en forandring som har skjedd utenfor vinduene!
Fra snøstorm og skuffing til nesten bart, på bare en helg!
Vi feide snø og stolpa oss ut fredag morgen,
 da vi kom hjem søndag kveld var det ingen snø igjen i inngangspartiet,
 bare noen hauger her og der, 
jeg ble ikke lei meg for det akkurat.......
 Koser meg over igjen å kunne se snøklokkene.......... 
så får vi se hvor lenge vi har det sånn denne gangen..........

Jeg fikk en fantastisk sak til bursdagen min.......
 Denne flotte overlockmaskinen fikk jeg av "gubben",
totalt uventa og veldig kjærkommen......

 Fineste Bernina må vite!
Et sånt fint vidunder får prøves ut på stuebordet!


 Så fikk vi også et virkelig stort nytt vidunder i familien tidligere i høst,
en av mine flotte nieser fikk en herlig liten gutt!

 Hva er vel da mer naturlig at første plagget må bli til han?
Da ble det en lite fleecedress......

 Sydde løse "sokker", tenkte dressen kan brukes lengre uten faste føtter.....

 Fint å bruke litt fint bånd til pynt og nytte......

 Også må jo den fineste knappen velges fra samlingen,
ja, jeg har en ganske stor samling.......

Denne fine er fra Barcelonasamlingen,
vi var på tur med avdelingen vår på skolen,
og o lykke, på skrå over gata for hotellet lå en sytilbehørsbutikk,
alle bånd og knapper på salg!!!
Vi var vel innom hver gang vi kom hjem til hotellet,
kofferten veide bare 29 kg på hjemtur!


Veldig gøy å sy sånne små plagg,
har bare en vag anelse om hvordan det kan være å bli bestemor...........

Men i dag er det veven som gjelder, har en bestilling jeg må få gjort unna!

Så veldig gøy med nye følgere,
HJERTELIG VELKOMMEN TIL DERE!

Det er enda 10 dager igjen til jeg trekker en vinner av min Give-Away!!!

Håper det blir litt jevenere blogging fremover,
det har vært veldig travle tider....

Ønsker deg en super tirsdag!!!

3 kommentarer:

  1. Hei du - gratulerer med overlook-maskin:) Jeg har en jeg også men må bare innrømme at den ikke er mye brukt..... Du ser jo derimot ut til å ha fått skikkelig sving på den;) Du lurte på den kalenderen med skoleplansjer inne hos meg: du finner den på www.burde.com, men jeg kan ikke se at de har nettbutikk.... Hun jeg fikk den av kjøpte den på bokhandel i Østersund, det går sikkert an å bestille den - lykke til! Klem fra Synøve

    SvarSlett
  2. Gratulerer med vidunderet - den er jo perfekt for deg :) Du er så flink med håndarbeid, det også :)

    Nyt kvelden klem Monica

    SvarSlett
  3. Gratulerer med nytt "leketøy"Signe :)) Å jammen ser jeg du KOOOSER deg med den også, du er jo bare helt fantastisk flink til å sy. Så heldige de er de som får gleden av dine flotte ting :) Klemmer fra Vibeke

    SvarSlett