onsdag 30. november 2016

Gleder i mørketiden.....

Egentlig
 så synes jeg at
November går som en røyk.
Jeg hører mange klage
over mørket,
men jeg synes det blir så koselig
med alle utelysene
som nå tennes rundt omkring.
Hos oss har November
bragt både vinter
og nesten vårstemning,
i det siste har vi hatt mange dager
med både vakre soloppganger
og solnedganger.

Jeg koser meg
med julens blomster,
både ute og inne.

 Kombinasjonen
av gamle bokser og juleblomster
har jeg stor sans for.

 Endelig fant jeg en fin boks
på "nærbrukten",
det er den første jeg har funnet der,
også var den bare så fin!

Noen svibler,
litt mose, granbar og noen kongler,
og vips så har du
en koselig dekorasjon.

 En rosa amaryllis blir aldri feil for meg.......

Denne rustne engelen
har fulgt meg noen år nå,
det kommer den garantert til å gjøre i mange år til.

 Så har hyasintene sprunget ut
og sprer den herligste duft.
(Det går foreløpig bra med gubben.....)

 Det kommer til litt pynt underveis.......

 Det ble et rosa kalenderlys her på bordet i år,
i morgen begynner vi for alvor å brenne på det.

 Det blir nok mest pynt
av den mer robuste sorten her i år,
det er det greieste
med en toåring løpende rundt,
ting må jo undersøkes.

Herlig med adventsstemning,
stjernene er på plass,
de gjør det bare så koselig
i denne mørke årstiden.

Håper du også får tid til å kose deg!

Førjulsklem fra Signe.

1 kommentar:

  1. Så koselig du har det!
    ....syns jeg kjenner duften av hyasintene... :)
    Kos deg videre i en fin adventstid!

    Klem Inger G.

    SvarSlett