mandag 22. august 2016

Augustsommer!

Hallo der!
Ikke hadde jeg tenkt å ta så lang bloggpause,
men plutselig en dag
ville ikke  PCen mer.
(Og det da jeg endelig hadde mer tid!)

Den måtte til reparasjon,
og det midt i ferien,
så da ble det ikke noe blogging på denne dama.

Men nå er vi i gang igjen!

Det ble en helt spesiell augustuke,
skolen starta,
men uten meg!
Det har ikke skjedd siden jeg var 7 år og begynte i 1. klasse.
Men nå er jeg altså ute.

Sånn som vi har venta på denne sommeren!
Så kom den først for alvor 
da skolen begynte igjen.
Å kunne ta morgenkaffen her ute
er jo bare helt herlig!

Endelig solglitter på nesten helt vindstille vann,
bare litt småkrusing.

En rask kopp her er også helt greit....

Nå ble vel i grunnen de første frimorgenene
ganske travle,
først med sykt barnehagebarn
 som måtte være hjemme,
hos meg,
og så bringing til barnehagen.
Men så koselig,
de har flytta inn i nærområdet,
nå tar det fem minutter å gå opp til de,
superkoselig!
Vi er heldige!

Det er så deilig å være AFP- bestemor,
med tid til å hjelpe,
særlig i denne stressfasen,
med ny jobb,
innkjøring i barnehagen
og flytting,
alt på en gang!

Her er det ikke mangel på ting å ta seg til,
ugresskurven står klar,
litt vissent får jeg klippa i forbifarten,
men jeg koser meg
 i min blomsterjungel.

Endelig fikk vi noen nydelige stille kvelder,
men du verden,
så fort det mørkner.

De siste solstrålene speiler seg i budøra.

Ingen sommer uten Cosmos.

Nydelig kveldsstemning i sundet......


Herlig med klarvær og fullmåne.

Denne første uka i "mitt nye liv"
har vært kjempefin,
ingen sak hvis det fortsetter sånn.....

Så vet jeg jo at plassen min på skolen forlengst er besatt,
og alt går som før.
Jeg får bare leve i troen på at
 i alle de årene
jeg tilbragte i skolen,
 gjorde en forskjell for i alle fall noen elever....

Nye tider,
nå er det seniortrening,
tapetsering og gardinsying som står på timeplanen.

Ha en flott ukestart!

Klem fra Signe.



2 kommentarer:

  1. Da var det nok meningen at du skal ha ferie fra Pc`n :) Så rart det må være for det og ikke være på skolen og samtidig så perfekt timing med den vakre prinsessa som behøver bestemoren sin. Koselig de er sånn tett på, det er herlig det :)
    Hagen din er nydelig vakker, et fantastisk skue <3

    Ønsker deg en fin uke

    Klem fra Monica

    SvarSlett
  2. Tusen takk for vakre ord Monica!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett