mandag 6. juni 2016

Lilla toner i juni.

Juni har starta som en drøm,
varme og solfylte dager,
skulle tro det var midt på sommeren.

 Alliumen står så fint nå,
jeg synes de er så dekorative.
De pleier å blomstre samtidig med syrinene,
men i år er de litt i utakt.
Syrinene blomstra tidligere enn de pleier,
de er helt avblomstra nå.

 Gamle ,fine og fylte akeleier
blander seg så fint
inn blant alliumene.

 Senetti er en sommerblomst
som var ny for meg i fjor,
den har den flotteste og mest
intense blålilla fargen.
Timian står foran og lukter godt.

 Gressløk og mine fine gamle vannkanner,
vi koser oss mye med vannsøl om dagene,
både lille Linnea og jeg.
(Kannene står alltid fulle, det gir mange muligheter....)

 På Hønsehustrappa er det også litt lilla nå.
Helt til venstre i bildet
kan du skimte et bilde av blåregn,
den er nyplanta
og kommer forhåpentligvis med blomster
om ikke så altfor mange år,
ser det for meg......

 Syriner er bare fantastiske,
skulle ønske de blomstra mye lengre.

Jeg er så glad for gjerdet,
vi koser oss ute i hagen hver dag nå,
Linnea har stadig nye ting å oppdage,
mye som skal læres.
Vi nyter sommeren,
håper den blir lang og god.

Det blir veldig ujevnt med innlegg her,
men kommer plutselig tilbake.

Håper du også får utnytta de fine dagene,
er veldig glad for at du titter innom.

Sommerklem fra Signe.

7 kommentarer:

  1. Herlige daget nå☺Hos oss i byen hadde vi hageselskap i helgen.Fantastisk når en kan sitte ute til langt på kveld.Nydelige farger hos deg☺Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  2. Hei! Ja nå har vi en deilig tid... Til og med her på norvestlandet har sommeren kommet!
    Lilla er jo en nydelig farge da....
    Ønsker deg og dine en fortsatt fin sommer!

    Inger G.

    SvarSlett
  3. Flotte lilla toner hos deg!
    Herlig med sommer slik med en gang, håper den varer hele sesongen iår:)
    Nydelig bilder hos deg:)

    SvarSlett
  4. Det blir ikke bedre enn å kose seg i den vakre hagen der med Linnea :) Da er livet godt kan jeg tenke meg. Syntes Allium er så vakkert men når jeg skal kjøpe det så er det tomt, både som frø, staude eller løk. Jeg fortsetter jakten :)

    Kos deg masse :)

    Gode klemmer fra Monica

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder! Her har alliumene blomstret av allerede ...

    SvarSlett
  6. Herlige,herlige sommerbilder!!! Dette var bare nydelig Signe.Alliumen og Syrinen blomstrer samtidig hos meg,men står ikke sammen da...dvs jeg har masse frø fra Allium som jeg skal plante etterhvert og nye blir det vel i år,men jeg rekker jo ikke alt! Dekorative er de ihvertfall mildt sagt,og gressløken også :) Det er fantastisk hvor frodig og nydelig det er denne tiden,- det ER jo faktisk sommer om enn ikke midt på :) Nyt videre flinke blomster-Signe!
    Toveklem .)

    SvarSlett
  7. Sköna somriga toner i din trädgård och lila är verkligen vackert...
    Ha en härlig dag!
    Kram från Titti

    SvarSlett