torsdag 31. mars 2016

Sommertid og små plagg.

Herlig å stille klokka frem til sommertid!
Det er de lysere kveldene
jeg er så glad i.
Å kunne sette seg ut i sola
med en kopp kaffe
etter middag,
da begynner det å ligne noe.
Deilig!

Alt blir så mye enklere,
det ligner på gleden
og lettelsen vi følte som barn,
da vi igjen kunne gå med lave sko!

Og små plagg,
jeg snakker ikke om bikinier,
( litt tidlig enda...)
men om gleden ved å sy og strikke
til mitt lille barnebarn.

 Det kom et ønske om noen hverdagskjoler,
da var jeg ikke sein om å sette i gang.

 Her er en i tynn og fin dongerylignenede bomull
fra Stoff og Stil.
Denne ble nok litt vel pynta,
ikke så lett "å holde seg".

 Men lommer er bra å ha,
både til hverdags og fest. 

Sånne som denne er lurt å  vrangsy
med dobbelt stoff,
da er de lettest å få fine.

 Så ble det en selekjole
i tynn lilla stretch-dongery,
den fikk en tulipanlomme på magen.

 Denne lomma er også vrangsydd,
men med et tynt bomullsfor.

 Til slutt fikk jeg sydd et par kjoler
som var mer sånn som det var ønsket
de skulle være.

 Helt enkel t-trøyemodell,
med lomma som eneste pynt.

 Glidelåsen bak
sydde jeg utenpå for et litt røffere uttrykk.
Sydde en i gråblå også,
den har jeg visst ikke noe bilde av.

 Her er modellen med en strikkekjole
fra momos hånd.
Det er ikke så lett å få tatt bilder av henne,
hun har jo så dårlig tid.

 Men her gikk det rolig for seg
med nye "matvarer" i tre,
veldig stas.

Med mamma like i nærheten
fikk jeg ta bilder helt i fred.
Når vi er alene blir hun jo så nysgjerrig
og kommer helt oppi kameraet.

Hun koser seg veldig med tøydukkene 
jeg laget for mange år siden,
veldig gildt for meg også
.
Alt må undersøkes nøye.

Det blir litt mer sporadisk blogging nå enn jeg hadde tenkt,
vi to koser oss sammen fire dager i uka  fremover,
veldig gildt,
men jeg har ikke så mye overskudd igjen når dagen er over!

Så blogginga kommer mer i rykk og napp,
det er ikke lysten det står på.

Vips, så var påska over,
håper den var fin for deg.
 Denne uka går jo også raskt mot slutten,
allerede fredag i morgen!

Veldig moro med så fin respons dere gir meg,
tusen takk!

Klem fra Signe.

4 kommentarer:

  1. Du og du for ei flink mormor veslejenta har !
    Så flotte kjolar, alle like fine på kvar sin måte.
    Kjekt å passe barnebarn, men eg kjenner til følelsen
    av å vere sliten etter nokre dagar i lag med dei aktive
    små.
    Det er gull verdt for både den vesle og den eldste,
    minner blir samla og kan takast fram igjen når dei blir eldre.

    Ynskjer deg fine aprildagar.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Anne-Mari, ja, jeg føler dette som en god investering! Ønsker deg også fine aprildager!

      Slett
  2. Så koselig at du koser den med jenta di 4 dager i uka :) Skjønner dagene går unna. Heldige hun som får så mange lekre egen designede klær :)

    Ha det så fint Signe

    Klem Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Monica, kunne gjerne sydd til henne hele tida! Ønsker deg også fine vårdager!

      Slett