fredag 3. juli 2015

Vakre og hektiske Juni.......

Aldri har jeg vel hatt en så lang "bloggpause",
det var da ikke meningen...

Plutselig var juni over,
og allerede 3. juli!?

 Min juniutsikt
fra den nye sitteplassen,
litt skjellsand 
har vi fylt nedi bukta.
Ved lavvann er det en 
fin liten strand,
den blir nok populær hos ei lita jente
til neste år.....

 Aldri har vel markblomstene 
vært mer frodig enn i år,
jeg er så glad i alle prestekragene
langs stien,
det var ingen her da vi flytta hit.

 Orientvalmuene er fantastiske
den korte stunden de blomstrer,
de tar over etter juleroser
og løytnatshjerter,
alliumen gir en fin kontrast.

 De hadde fått hvite kanter
av den kalde og blåsende mai,
så ble det plutselig en varm uke
der de virkelig eksploderte.

 De er da bare så vakre......

 Krøllete som silkepapir når de er nyutsprunget....

 Vilt inni og vilt utenfor hagen,
en flytende overgang....
De blå som ser ut som kjempekornblomster
mener jeg heter honningknoppurt.
De sprer seg som bare det,
men de er veldig lette å dra opp,
også kommer de igjen, bare å klippe de ned,
og supre i buketter.

 Alliumen stod så flott i år,
nå er det stokkrosene som skal fylle plassen.

 Senetti med denne fantastiske blåfiolette fargen
er et nytt bekjentskap for meg i år,
lurer på om den kommer igjen,
hvis jeg bare klipper den ned?
Den ser heller litt pjusk ut nå......

Disse to finingene var "sommergjester"
hos oss noen dager,
veldig koselig,
og,
det er da vel ingen vits i å ligge å "dra seg" om morgenen!
(Setter vekkerklokka på nå om dagen.....)

Mye strev med tenner,
da var det herlig å få sin første tannbørste!

Og heldigvis ble ingen av de smitta av min
sommerferieinfluensa,
den var av den kraftige sorten.
Deilig å endelig kjenne,
 hvordan
kreftene og tiltakslysten kommer tilbake.

Oj, oj, det er mange prosjekter som venter,
men hele herlige sommeren å ta av!

Ønsker deg en herlig sommerhelg!

Sommerklem fra Signe.

6 kommentarer:

  1. For et nydelig sted. Denne frodigheten skel en jammen lete lenge etter. En frd for øyet rett og slett. Klem

    SvarSlett
  2. For ei søt lita jente med sin første tannbørste.
    Nydelege bilde frå den fine eigedomen din.
    Koseleg sted.
    Bra du er over influensaen, den er visst stygg har eg høyrt.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Herlig sommeridyll du deler!!
    Utolig vakre bilder fra ditt paradis:)
    Søte sommergjester du har også:)
    Ps..sier ja takk om du finner en ekstra stikling til meg:)) ..men ikke noe stress:)
    Nyt sommeren..blogging kan vi gjøre til høsten/vinteren:)

    SvarSlett
  4. Så vakkert du har det! Har henta prestekrager å planta inn i bedda mine også, syns dei er fine, Plukka inn her til midsommerfesten, men det gikk ikkje både eg og eldste sønn blei tett og fæl. satte heile vasen ut.
    God bedring, og God sommer, Klem,

    SvarSlett
  5. Du har det vakreste stedet jeg vet om- har jo ikke vært hos deg- men på en måte så har jeg jo det :) For et herlig sted på jord. Dere må aldri flytte derfra :)

    Og nydelige sommergjester :)

    Sommerklemmer fra Monica

    SvarSlett
  6. Skönt att du är tillbaka! Välkommen! Ja sen alla dina underbara bilder...
    Önskar dig en fortsatt skön sommar Signe!
    Kram Titti

    SvarSlett