mandag 9. februar 2015

Strikking + vinter = sant.

Ja, jeg strikker ellers i året også,
men det er noe helt eget
 om vinteren,
selv om vinteren i år har vært veldig "snill"
med oss helt syd i landet.

Men når det snør tett
og det blåser iskaldt ute,
da er det godt å ha et strikketøy
å klamre seg til.


Ofte har jeg et strikketøy
like mye fordi det er gildt å holde på med,
som at noe absolutt skal bli ferdig,
et strikketøy til enhver anledning
for å si det sånn.

På våren er det ofte greit med et stort og godt et,
så kan jeg holde varmen
når jeg sitter og hutrer litt for tidlig i solkroken..

Men det er nå rart med det,
det er så gøy å begynne på noe nytt,
men straks jeg ser hvordan det blir,
tenker jeg ut neste prosjekt,
tror det er flere enn meg
som har det sånn.

Denne Fanalignende kofta i Kaunigarn er ferdig,
skal bare montere,
tror den blir bra.

Jeg fikk ikke "lov"
til å begynne på neste prosjekt 
før den var ferdig strikka,
men nå er jeg i gang!
Oj, oj, jeg var streng!

 Det skal bli en liten kofte med rundfelling,
den kan bli god å ha til våren.
Det er jo bare så gøy
med sånne små plagg!
( OK, barnet har mer enn nok tøy, så det er bare å øke størrelsen litt......)


Jeg var ikke før kommet i gang,
før jeg begynte å tenke ut
hva jeg skulle strikke av restegarnet!

 Og jammen har det kommet et par Mailegmus
i huset også,
(skulle tro jeg var sponsa!)
Det hadde jeg nok ikke klart å si nei takk til.....

 De er ikke lette å stå i mot,
og de trives jo best i selskap.
Det er da så herlig
å kunne leke seg litt,
jeg kjenner den "barnlige lyst" i mitt hjerte.

Og herlighed og glede,
det ser ut til å bli
mye restegarn igjen,
så da kan vi bare tenke ut noe mer......


Jeg ønsker alle som kikker innom
en fin mandagskveld!

Klem fra Signe.

6 kommentarer:

  1. Nydelige bilder som alltid :-) En fin uke til deg :-)

    SvarSlett
  2. Så fint och kärleksfullt du skriver om stickande och så fina bilder med Mailegmus. De lever nästan sitt eget liv bland alla färgglada garner och nystan.
    Ha det så gott
    Anette

    SvarSlett
  3. Sponsing av maileg-mus klinger usedvanlig vakkert i ørene mine,hvem hadde vel ikke likt det???? De er jo såå skjøne at man bare smelter!!!!Stor eller liten,hihi!
    Jeg må komme meg i gang med et nytt strikkeprosjekt selv,har ikke vært så flittig siste årene men jeg må ha et likevel.Har en jakke jeg har tenkt ut,men må avsted og kjøpe tråd og så finne mønsteret! har noen uferdige prosjekter jeg også men de har vært uferdige sååå lenge at det får så være.Ikke fullt så streng med meg selv som flinke du med andre ord!!!!
    Strikkeprosjektene dine ser så fine og deilige ut,herlige farger!!!Flink er du det!!!
    Toveklem .)

    SvarSlett
  4. Er i hvert fall sikker på at du kommer på noe kjempefint av restegarnet- du er en mester med håndarbeid, og det vet du :)

    Nydelig alt du gjør og heldige barnebarnet ditt <3

    God kveld klemmer Monica

    SvarSlett
  5. Fine strikkeprosjekter! Du er rask også :)

    SvarSlett
  6. Du er flink til å strikke! Vakre farger på den koften du holder på med, gleder meg til å se den ferdig:) Mailegmusene var da også utrolig søte!!

    Ha en fin kveld og en riktig god helg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett