tirsdag 15. juli 2014

Varme dager.......

Vi har hatt en utrolig varm uke,
litt uvant med så høye temperaturer,
både blomstene 
og jeg har gispa etter luft....
Da er det fantastisk deilig
å bare kunne slenge seg
utfor bryggekanten...
Sjøtemperaturen kom opp i over 20 grader,
det skjer ikke hvert år!
Herlig!

 Hvite margeritter og blå lobelia
er fast følge helt nede på brygga,
det er liksom "bryggeblomstene" for meg det,
de ser ut til å trives også.
Du kan se et lite glimt 
av min kjære gamle pram,
den har fulgt meg siden jeg var 9 år,
da kom den nybygd fra et båtbyggeri 
like ved barndomshjemmet.
Så den er en virkelig veteran,
og veldig god å ro,
(men den trenger sårt til  litt kjærlig pleie)! 

 Friske fine farger,
passer så fint til himmel og hav!

Sånn så gradestokken ut,
før halv tolv på formiddagen, 
før sola hadde rukket rundt til den!!!
Og ikke bare en dag......

 Svalende vind på sjøen.......

Det var en utfordrende uke
å skulle forberede marked
og helst produsere litt.....

Her er vi installert
helt nede på brygga i Kjøpmannsvik,
et herlig sted.
Jeg ble invitert med av Reidunn
med den vakre bloggen Charme France

 Her er noen av mine produkter,
du ser litt av miljøet i sjøbua via speilet.....


 Nydelig utsikt inn i Kjøpmannsvik,
kafe`delen sees rett utenfor vinduet.

Flotte produkter som Reidunn hadde med.

Det var en koselig helg
med varierende vær
og mange hyggelige folk,
og tusen takk for invitasjonen Reidunn!


Til helga skal vi ha vårt årlige sommermarked
i Bryggerhuset i barndomshjemmet på Tromøya,
så her går det slag i slag!

Jeg gleder meg veldig til det,
det er så hyggelig å treffe familie
og gamle kjente,
for ikke snakke om bare det å være på stedet!

I dag har vi deilig avslappende 
gråvær og litt regn,
godt å kunne tenke litt igjen!

Og nå skal jeg snart være med på noe veldig spennende!!!

Håper du får en fin dag!

Sommerklem fra Signe.

7 kommentarer:

  1. Så koslig å få besøke Reidunn og markedet,sikker på det var helt superkoslig og mye fine ting å få kjøpe!!!!!!!
    Og så har du det temmelig deilig rundt deg selv,idylliske bilder som vanlig :))
    godt å få ta igjen litt,men sier ikke nei til flere fantastiske dager!!!!
    Nyt videre!!
    Toveklem .)

    SvarSlett
  2. Härliga bilder!! Och vilken sommar det blev när den väl kom:) Kram Anna

    SvarSlett
  3. Det så ut som et herlig marked- synd jeg bor så langt unna. Det var helt sikkert super koselig :)

    Det er så godt med skikkelig sommer og du kan jo ikke bo bedre enn du gjør som jeg har sett i hvert fall - nå om sommeren :)

    Nyt :)

    Fortsatt en fin sommer til deg :)


    Sommerklemmer fra Monica

    SvarSlett
  4. Så fine sommerlige bilder! Skulle så forferdelig gjerne ha bodd nærmere for jeg tror jeg ville ha trollkost meg med å ta i øyesyn det du har med til markedet. Ønsker deg en fortsatt fin sommer :-) Merete-smil :-)

    SvarSlett
  5. Koselig på markedet hos dere.
    Super fornøyd med tingene som ble med i posen hjem.
    Flotte bilder fra bryggekanten din.
    Herlig å kunne ta seg en tur i båten når varmen kryper oppover.
    Ha en fin sommerdag!

    SvarSlett
  6. Så flott! Koselig bilder og regner med det var koselige dager også :o)

    SvarSlett
  7. Hei Signe:)
    Så utrolig koselig sommerstemning du deler!
    Det er deilig på vannet nå når temperaturen øker for hver dag:)
    Tuuuuusen takk for frøene!..og så mange da...spennende å se om jeg lykkes med de:)
    Nyt sommeren videre:)

    SvarSlett