tirsdag 20. mai 2014

Sånn helt tilfeldig.......

Jeg skulle bare redde pelargoniene
fra regnet som var lovt,
satte de bare inn på kjøkkenet,
men oj, der var de vel fine!

Hadde de ute på den blå benken 17. mai,
litt "hurtigpynt" i anledning dagen,
jeg liker egentlig ikke så godt 
blomster i 17.maifarger,
men på den knallblå benken
ble det ganske fint....

Men til de lyse fargene inne,
gjorde de seg veldig godt synes jeg,
en helt rød pelargonia,
en rød/rosastripet,
og en engelsk pelargonia
med et nydelig fargespill,
sånne kan jeg like,
de som ikke er helt ensfarget...




Den engelske pelargonien liker seg egentlig best aleine,
det er min erfaring,
noen som har andre råd?
(De må jo plantes "ordentlig" etterhvert....)

Det var så fint kveldslys,
men så velta tåka inn sundet igjen,
( dette var 18. mai, da rulla tåka frem og tilbake hele dagen)
her kan vi se den ligge over holmen.
Og ja, døra er fremdeles blå,
først måtte den tørke helt,
så må den repareres,
men den skal også bli lys grå,
det gleder jeg meg til....
Og ny lys rye kommer også snart.....

I dag er det en nydelig fridag som venter,
den skal brukes i hagen,
der står oppgavene i kø,
det var langtfra alt jeg rakk før 17.mai.....
Det skal bli herlig!

Ønsker deg også en flott dag!

Solskinnsklem fra Signe.

8 kommentarer:

  1. Herlige bilder fra deg i dag. Pelargonier er flotte.
    Skal kjøpe meg noen sjøl. Prøvde å overvintre en her i
    nyhuset, men den gikk det gæli med. Neste år får jeg
    putte de i kjellerne på gamlehuset. Der veit jeg de klarer seg.
    En god dag til deg.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Bonjour,

    Des géraniums qui vont vous séduire durant toute la saison estivale c'est merveilleux !
    De très belles photos.

    Gros bisous ♡

    SvarSlett
  3. Ja :) det var nydelig - en nydelig fargesammensetning og elsker den blå døra, flora bildet og gangen din, skjønt <3

    Ha det så fint

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  4. Så herlige farger! Hvordan går det med dine Dronning Ingrid i år, da? Mine har det ikke så bra, dessverre ... Klem fra Randi

    SvarSlett
  5. Det var da utrolig som blomstrene lyste opp der de stod,der skulle de nesten stått for alltid.Men de vil vel trives best ute etterhvert?
    Derfor er det viktig å nyte dem så lenge det varer,akkurat der de står :)
    Slik pleier jeg også å gjøre det,og om enn det er bare for en dag eller to innendørs så er akkurat de dagene elkstra fine fordi man får noen som egentlig ikke skal være inne til låns og til nytelse!Hverdagslykke rett og slett :)
    Og det er vogså hverdagslykke å få male og forandre litt - kos deg med prosessen!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder :-) Og for en fin utsikt du har fra gangen din og av alle bildene så elsker jeg det nederste. Blir sikkert fint med grå dør også, men den blå er bare helt nydelig.
    Og av og til må en forandre litt og ta inn noen nye elementer og farger :-) Det er vel kanskje slik det er når en lytter til sin estetiske sans :-) Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  7. Så härliga bilder!! Ljuvliga pelargoner :) Ha en fin helg. Kram Anna

    SvarSlett
  8. Hi i love your blog ,, you have a new follower from Chile

    SvarSlett