torsdag 3. august 2017

Nye sommergleder fra fillehaugen!

Det ligger mange gleder og venter i en fillehaug,
jeg går ikke tom med det første!
Det er herlig å vite.




 Etter å ha hekla mange runde matter 
fant jeg ut at små kurver
 kunne  være fint å hekle.

Jeg satt på brygga en fin kveld
og hadde avslutta
denne runde matta,
da jeg begynte å hekle med restene.


Det var jo så gøy,
så da ble det disse tre her,
fine til ting og tang.

 Jeg har hekla den fine sommerdagen inn i denne.


En litt mer feminin lys blå,
fin på et bad tenker jeg.

Type litt mer maritim med for,`
til å ha rundstykkene
til sommerfrokosten i.



Foret må syes i for hånd. 

En" sommerteie "
som vi sa det før på våre kanter,
nå kalles det vel heller veske.

Det blir gode solide håndtak.

Her har jeg hekla inn både himmel og hav,
og litt blomstereng innimellom.

En som jeg tenkte var fin til strikketøyog sånn.
Og ja,
 klart jeg har et strikketøy som passer i fargene!

 
Mange blå og blågrønne nyanser.

 Her ligger nøster 
av det herligste garn kjøpt i Danmark.
Det var på ullfestival i Saltum,
men det skal jeg fortelle mer 
om siden.



I morgen pakker jeg kurver og teier
og åpner sommermarkedet
igjen på Revesand.

Adressen er :Ytre Revesandsvei 61,

Åpent fredag fra kl.15.00 til 19.00,
og lørdag fra kl.12.00 til 16.00

Håper vi sees!

Klem fra Signe.


2 kommentarer:

  1. Kurvene dine ( og teppe selvsagt) var bare så utrolig flotte. Falt spesielt for den nederste i grønne og blå toner <3. Har masse gamelt sengetøy jeg kunne ha gjort noe kreativ med, men desverre har jeg en tommel som ikke er særlig glad i heklenåla lenger, kan helkle litte garn og\m gangen bare ikke lange stunder. Men får begynne og klippe/rive opp i hvertfall, så får jegs e senere hva det blir til :-)

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte ting du lager!
    Kurvene vil nok gå unna på markedet vil jeg tro:)
    Lykke til!
    Jeg skal på marked selv neste hel, med olivenprodukter og kranser/hjerter:)

    SvarSlett