torsdag 7. mars 2013

Torsdagsdamene

Litteraturkveld med "torsdagsdamene".

Som så mange andre lesesirkler går også vår på omgang mellom medlemmene.
Det er alltid gøy når det er min egen tur, dette må forberedes nøye, det er ikke bare å lese boka...........

Boka denne gang er: "Monstermenneske" av Kjersti Annesdatter Skomsvold , det blir spennende å også høre de andres opplevelse av boka.
 Blått tema, symbolsk i henhold til bokas innhold.............

Må kanskje innrømme at det jo passer inn med blått i stua også...........

 Mine aller første egenkjøpte asjetter, ( på 70-tallet), er det mulig at det er lenge siden?

 Blått på blått, netsen alle blånyanser kan brukes sammen synes jeg, blir aldri lei av blått..........
De gamle asjettene synes jeg er like fine ennå, duken er et gammelt dynetrekk jeg kom over her om dagen, kjøpte det for å sy noe fint av det, men tenkte jeg kunne ha det på bordet litt først.
 Herlig gammelt ekte blåtøy, ikke ofte en kommer over lenger.

 Suppetallerkenene er fra Willeroy og Boch, og er arvegods etter svigermor. Et lite ord for dagen hører også med.......(De små rullene på servietten).


 En fugl til pynt i lampa....................O.K. jeg har fått en ny dille........
.Har fått tak i de lekreste fugler på klype i Danmark, de flakser rundt på de forskjelligste steder i heimen.....

Det sitter visst en liten fugl i bordpynten også..........
Det kommer nok garantert flere fuglebilder på bloggen.


Nå er det bare å sette over suppa og bake horna, så kan "torsdagsdamene" komme.........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar